Dit zijn bijna altijd virussen. Tenzij een systeembeheerder op uw werk een mail stuurt naar alle mensen op uw werk. U kunt dit openen, als er een link in de mail staat moet u die niet openen. Dit is bijna altijd een virus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goeie viruscanner zoals McAfee, Panda etc detecteren dat soort virussen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat iemand iedereen in zijn contactenlijst een bepaald bestand heeft gestuurd. Dat zou de hoeveelheid mailadressen verklaren. Of staan die in het 'tekstgedeelte' van je mail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is inderdaad groot dat het een virus is, maar komen de mailtjes van mensen uit je contactenlijst? Dan zou je die mensen kunnen adviseren om hun wachtwoord te veranderen, dat helpt soms ook met dat soort mailtjes.