Blijft alles wat je op het internet zet, altijd (of heel lang?) bewaart?

Steeds hoor ik van die waarschuwingen (niet zo zeer naar mij gericht) van dat alles wat je op internet zet, altijd terug te vinden zou zijn.

Nu post ik ook wel eens op facebook iets en verwijder ik dat eens in de zoveel tijd. Ik neem aan dat weg dan ook gewoon echt weg is.

Is het echt zo dat er veel meer informatie over mij te vinden is, dan dat ik zou denken?

Toegevoegd na 53 seconden:
Net als deze domme fout. Ik bedoel natuurlijk bewaard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow 1995 o:
Toen was ik vijf en hadden wij nog geen eens internet.

Het beste antwoord

Alles wat op internet staat kan gevonden worden, zelfs in veel gevallen dingen die "gewist" werden... kijk bv maar eens op http://www.archive.org/web/web.php , kan je in de tijd teruggaan en websites bekijken zoals ze er jaren geleden uitzagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het vervelende aan internet is, iets erop gezet is echt zeer maar dan ook zeer moeilijk te verwijderen. Iets wat je nu verwijderd op facebook is voor jou weg, maar staat nog steeds ergens opgeslagen. Dit staat wel jaren lang op 1 plek, je kan het altijd terug vinden!
12 jaar geleden
Nee dat kopt niet, alles is definitief te verwijderen.
Ik heb zelf meerdere sites gehad en daar is nu niks meer van over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar de vraag of er "niks meer van over" is. Wat heeft de provider met jou spullen gedaan ? Wat heeft Google met de cache gedaan ? En wat heeft de Internet Wayback Machine ermee gedaan ?
Jij kan het wel weghalen, maar wie zegt dat er niet ergens iemand een kopie van gemaakt heeft, of dat dat geautomatiseerd op een server opgeslagen wordt? Daarnaast kan er iets opgeslagen zijn in google cache of op een ander project zoals internet archive(niet dat ik aanneem dat dat specifieke project prive pagina's van facebook gaat opslaan).

Bedenk dit: Als een ander het kan lezen kan die er een screenshot van maken en in tellen dat delen met de hele wereld, misschien niet netjes, maar het kan. Jij kan het origineel dan wel weghalen maar dat is dan dus zinloos.

Toegevoegd na 11 minuten:
In de praktijk zal het allemaal wel meevallen, weinig mensen zijn daadwerkelijk geïnteresseerd in jouw levensloop :D (niet lullig bedoeld natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, alleen weghalen is niet zinloos ik ken weinig mensen die de behoefte hebben om een screenshot van een willekeurige facebook pagina te maken, alhoewel het in praktijk wel mogelijk is, maar de kans is klein en dan heeft weghalen zeker nog zin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt het is ook een beetje paranoia geschreven zie ik nu, zal even nog een opmerking erover maken.