Een path is een lijst van directories op je PC die Windows allemaal doorzoekt als er een bepaald bestand wordt gezocht. Als een directory er niet instaat moet je het expliciet opgeven. Je kunt het zelf aanpassen als je in het configuratiescherm naar systeem- en omgevingsvariabelen zoekt. Zie bijgevoegd plaatje van windows 7. Je ziet er 2 definities van PATH. De onderste is voor iedereen en als ik inlog wordt mijn PATH (de bovenste) erachter geplakt.
Je kunt zien wat de waarde is door naar een DOS scherm te gaan (via cmd) en dan path in te type.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het plaatje komt niet mee?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Path, in computer termen, is de route op je hardeschijf tot een bepaalde bron.

Zo kan je bv C:\windows\users\ het path noemen naar gebruikers bestanden. Of \root\www\media het path op een webserver naar media bestanden op de website
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met finder er achter is het een padvinder, dus zonder is het gewoon een pad.
Geenbeestje, maar iets waar je over kunt wandelen.