Hoe lang duurt het voor een sessie van beveiligde site verloopt?

Bijv. als je je inlogt bij de site van een bank en je doet daar een tijdje niks op, dan komt er in beeld: deze sessie is verlopen. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor zo'n sessie verlopen is. Alvast bedankt.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik begrijp uit de antwoorden dat dat per site verschillend kan zijn omdat de beheerder van een site zelf de tijd in kan stellen. Mijn vraag had ik dus eigenlijk als volgt moeten stellen: Hoe lang duurt het ONGEVEER voor een sessie van een beveiligde site verloopt? Dus bij deze stel ik mijn vraag opnieuw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt per site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal mijn antwoord ook uitbreiden.

Het beste antwoord

Dat is niet een standaardtijd, maar kan de maker van een site zelf bepalen. Je laat gewoon een klokje lopen vanaf het moment dat iemand inlogt/de site benadert en/of vanaf het moment dat iemand voor het laatst iets doet (of vanaf welk ander tijdstip dan ook), en je accepteert op die sessie van die gebruiker gewoon geen communicatie meer (of geeft een bepaalde foutpagina terug of laat een geluidje horen, of whatever) na 13 minuten en 50 seconden. Of na 32 minuten, of na tien dagen, of na drie milliseconden.

Toegevoegd na 20 uur:
Als antwoord op je vraag: het duurt ongeveer tussen de vijf en de zestig minuten als je het hebt over sites waar enigszins streng met de beveiliging wordt omgegaan (of waar men dat op z'n minst pretendeert ;) ) zoals banksites en sites die online betalingen verwerken en zo. Maar het kan dus alle kanten op.