Na spybot te draaien blijf ik zitten met volgende spyware: "quickkeylogger" heeft deze als spywarenaam. Keert steeds na weken terg

Toegevoegd na 1 dag:
Zie ook deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/key-rfc1156agent-parameter-trappolltimemillisecs-keylogger.24692

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik geef je even hetzelfde antwoord als wat ik eerder heb gedaan de afgelopen week:

Scan je systeem op troyans en virussen.
Neem de stappen door op: http://antivirus.pagina.nl
Plaats als laatste je log van Hijack this zodat de experts erna kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het niet zo met startpagina's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt een oplossing, maar de oplossingen die werken sla je af. Succes met het vinden van een pleister voor je spyware. p.s. startpagina en gv horen bij hetzelfde bedrijf.

Andere antwoorden (2)

Installeer Lavasoft Ad-Aware pro... En zet dan de instellingen op hoog, dan krijg je bij elke register-verandering een melding... Gebruik HiJackThis om opstart-procedure te bewaken... En dan krijg je zicht op de veranderingen en je leert er te voorkomen dat het zich herhaalt... Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hijack This is echt hogere wiskunde voor de gemiddelde computergebruiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaag toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lavasoft Ad-aware pro is niet goed (slechte ervaringen mee). Spybot gaat, en heeft de keylogger verwijderd maar deze (de spyware Quickkeylogger) komt steeds na een tijd terug.
Hijackthis log geeft niks verdachts (ik kan zo'n logjes zelfstandig beoordelen want werk soms mee met hijackhis.nl)
Dan rest alleen de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RFC1156Agent\CurrentVersion\Parameters, delete the value: "TrapPollTimeMilliSecs" = "3A98" die niet te verwijderen valt (komt steeds terug na herstart van Windows). Maar als ik dan spybot draai, dan vindt die Quickkeylogger niet meer. Dus zou het verwijderd moeten zijn. Kan iemand informatie vinden op internet dat bovenstaande subsleutel-key ook gewoon een legitieme sleutel is? Op internet is van die key weinig te vinden. Sommige zeggen dat bepaalde (veilige) software ook van die key gebruik maken. Wie moet ik geloven? Hopelijk komt de Quickkeylogger die spybot verwijdert heeft niet meer terug. Ik heb al een 3-tal dagen gescant, en Spybot vind hem niet meer. Maar als ik dan een week later scan dan vind Spybot hem weer. (heb ik al eens meegemaakt)
Dus hopelijk blijft die nu weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EDIT POST HIERBOVEN (gepost door XiniX)
je had het over lavasoft ad aware pro. Dat kan kloppen dat die beter is. Maar het is allemaal voor mijn broer en die moet dan bij elke registerwijziging klikken op "ok" en die klikt dan teveel op "ok" en hij belt weer .... :)
Ik hoop dat je een beetje handig bent met regedit enzo,
want dit is een kreng van een ding.
Je moet registry-entries wissen, files wissen, drivers unregisteren, etc.
Volgens de volgende gebruiksaanwijzing.
Wel doen, want dit ding wil je niet op je PC hebben.
AWM