hoe kan je als je een ip adres hebt iemands gegevens achterhalen?

ik ben opgelicht door Mike van Dijk, marktplaats,
ik heb zijn ip adres maar hoe kan ik nu aan bijv. zijn telefoon nummer/ straatnaam komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een link van zijn advertentie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook eens een kijkje nemen op marktplaatsoplichting.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stond bij de advertentie, de advertentienaam:'m'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ben je aan zijn IP-adres gekomen? Een IP-adres die je in een mail van hem gezien hebt, is slechts het IP-adres van een (mail)server - niet van die meneer zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door rechts te klikken op de ongeopende e-mail krijg je zijn ip-adres te zien bij: Berichtbron weergeven en dan moet je kijken bij X-Originating-IP. Ik heb zijn ip-adres inmiddels op deze manier achterhaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ramini, nee, bij zijn advertentie stond: Mike van Dijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kruidenvrouw:
Nee, helaas. Dat is NIET het IP-adres van die meneer. Dat is, zoals ik al zei, het mailadres van een (mail)server.

Het beste antwoord

Je kunt er melding van maken bij mijnpolitie.nl. Een deel van de melding spelen ze door naar Marktplaats en zij kijken dan of dit een bekende van ze is. Misschien helpt dit je verder. Ben zelf helaas ook net opgelicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Via websites als http://www.ip-address.org/tracer/ip-whois.php kun je kijken wat zijn internet provider is. Je zal dan contact met hun moeten opnemen, maar neem aan dat zij niet zomaar zijn adres aan je gaan doorgeven. Dat mogen zij namelijk niet doen.

Ik zou eerder proberen aangifte te doen met dat IP-adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet meteen de politie waarschuwen. Het kan dat die Mike van Dijk een proxy gebruikte in plaats van zijn echte IP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bent opgelicht hoort daar een aangifte tegenover te staan. De politie kan anders weinig doen en oplichter heeft zo vrij baan. Wel of geen proxy maakt daarvoor weinig uit.
(natuurlijk dien je het eerst zo op te lossen, maar als de goederen / geld niet komt, kun je enkel een aangifte doen).
Aangifte doen bij de politie en hen alle gegevens geven. Zij kunnen de man eenvoudig achterhalen.