Kan iemand met een onbeveilgde wifi merken en zien dat er gebruik gemaakt wordt van zijn wifi?

Ik zit in een heel klein plaatsje in hongarije en de overbuurman heeft een onbeveiligd wifi. Ik zit daar een paar maal per dag op. Kan hij het zien of merken met bv de snelheid? Dat ik "meelift"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hij zou het kunen zien, maar als hij m niet beveiligd heeft zal hij dat waarschijnlijk niet doen.
Als de verbinding niet te super traag is en jij gaat geen films downloaden ofzo zal hij t waarschijnlijk neit merken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij zou kunnen kijken in zn router welke mac adressen gebruik maken van zijn verbinding. Maar dan nog kan hij niet zien WIE het is. En iemand die de boel niet beveiligd heeft, zal ongetwijfeld ook niet de mac adressen controleren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of juist wel. Dan komen er eerdere andere mensen op je netwerk vanwie je dan het internetverkeer (incl. niet-versleutelde wachtwoorden en bekeken sites ed) kan meesnijden. Maar in een gehucht in Hongarije is dat zeer onwaarschijnlijk. In een drukbezocht skidorp oid kan dat best interessant zijn.... ;-)
paulus811
12 jaar geleden
Hoe je dat zou moeten doen weet ik niet? Kun je werkelijk 'zien' wat op een andere computer wordt ingevoerd via jouw netwerk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Je kan via de router niet de geschiedenis bekijken en dus ook niet waar het vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet direct in de router, maar als je een beetje aan de slag gaat met 'man-in-the-middle' dan zul je verbaasd zijn, wat je allemaal kan zien.
Hij kan het zeker zien in de router interface. Daar staat dan een extra apparaat bij. Maar ik denk niet dat die man zoveel verstand van routers heeft, aangezien hij een onbeveiligd netwerk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee daar merkt hij helemaal niks van ook niet aan de snelheid. Internet is tegenwoordig bijna altijd vreselijk snel. Hij zou het wel kunnen zien via bijv. Start -> uitvoeren -> command en dan ipconfig. Maar maak je geen zorgen. Als hij niet eens de moeite neemt.om zijn netwerk te beveiligen gaat hij zich ook niet bezig houden met wat er allemaal aan zijn verbinding gekoppeld zit. Dus surf lekker door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit kan hij zeker zien!! ik kan in mijn router ook zien wie er op mijn netwerk zit. en kan ze er dan ook van af gooien en blokkeren. maar waarschijnlijk als iemand zijn router niet beveiligd heeft hij er niet zoveel verstand van of is hij erg gul en deelt hij zijn netwerk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als piet met zijn iPhone op mijn netwerk zit kan ik zien bij wireless: iPhone van Piet (of hoe hij zijn telefoon heeft genoemd)