Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een veilige manier om bestanden over te zetten van de ene pc naar andere? (hoge data snelheid nodig)

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en moet van mijn oude laptop naar de nieuwe allemaal bestanden over zetten. Hou het op ongeveer 150gb.

Nu kan ik natuurlijk een LAN kabel er tussen spannen, maar ik zit met het probleem van virussen. Op de nieuwe heb ik mcafee (factory installed) en op de oude heb ik AVG full 2011, maar ik weet niet zeker of dat voldoende is.

Ik wil alle bestanden meenemen naar de nieuwe, maar natuurlijk wel zonder virussen. Wat is de beste manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kan een partitie aanmaken op je laptop schijf, wel via een LAN kabel de hele boel daarheen kopieeren en dan de virusscanner er overheen laten halen? als je zo passief kopieert komt er in eerste instantie geen virus in een registery of iets dergelijks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op beiden MSN installeren, dan overblazen.

Externe HD kopen, heb je gelijk een backup van je bestanden.

Toegevoegd na 38 seconden:
* daarna virusscan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan hoe groot de bestanden bijv. foto's gewoon op een usb stick doen en overzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding