Kan je als hoofdgebruiker wel downloaden van bv youtube,en dat de gebruiker er geen last van heeft?

Door ouder bepaalt dat er geen download acties mogen plaatsvinden om zo hackers geen kans te geven.Op hoofdgebruiker dan wel mogelijk het programma te downloaden en zo youtube te gebruiken zonder schade? Verschil van gebruiker en hoofdgebruiker snap ik niet echt.Alvast bedankt:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag sowieso niet downloaden van Youtube. Zie: http://www.youtube.com/t/terms Punt 5B.

Antwoorden (3)

1. Downloaden heeft vrijwel niks met hackers te maken, goede antivirus is beter dan dit geheelonthoudings beleid.
2. Hoofdgebruiker kan waarschijnlijk alles doen en gewone gebruikers niet.
3. Er zijn tientallen programmaatjes om van YouTube te downloaden, de vraag is alleen of dat wel mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Waarom zou je geen video's van YouTube mogen downloaden? Tuurlijk mag dat wel! Je mag ze alleen niet openbaar maken i.c. publiceren. Tenzij het eigen video is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Content is provided to you AS IS. You may access Content for your information and personal use solely as intended through the provided functionality of the Service and as permitted under these Terms of Service. You shall not download any Content unless you see a “download” or similar link displayed by YouTube on the Service for that Content. You shall not copy, reproduce, distribute, transmit, broadcast, display, sell, license, or otherwise exploit any Content for any other purposes without the prior written consent of YouTube or the respective licensors of the Content. YouTube and its licensors reserve all rights not expressly granted in and to the Service and the Content. http://www.youtube.com/t/terms
Punt 5B
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvast dank voor de reacties,dat downloaden mag is bekend,het gaat in deze om mijn stiefdochter die het niet mag van haar stiefvader.Mijn vraag is daarom als zij het wil installeren kan dat op hoofdgebruiker doen zonder dat daar schade van komt?
Pieter2011
12 jaar geleden
You shall not download any Content unless you see a “download” or similar link displayed by YouTube on the Service for that Content. Ik concludeer daaruit dat je uitsluitend video's mag downloaden via de download button of een vergelijkbare link (zoals "Delen"). En dát is precies wat je doet wanneer je een video b.v. via de YouTubeDownloader op je pc zet. You shall not copy, reproduce, distribute, transmit, broadcast, display, sell, license, or otherwise exploit any Content for any other purposes without the prior written consent of YouTube (..). En hier staat dus dat je geen kopieën mag maken, publiceren etc. FOR ANY OTHER PURPOSES (dus: voor andere doelen dan -zoals in de eerste zin omschreven- informatie en persoonlijk gebruik), zonder toestemming van... Kortom, downloaden mag, publiceren etc. niet.
Dat is wat ik eruit lees.
Pieter2011
12 jaar geleden
@10us Ik weet geen antwoord op je vraag, maar reageerde alleen op het (m.i. deels verkeerde) antwoord van Roland1995 en de reactie van Ivar91.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het van youtube wel of niet zou mogen zou mij aan mijn achterste oxideren, of een Nederlandse rechter het zou veroordelen is de enige relevante vraag. Ik kan me derhalve niet voorstellen dat het daar ooit toe zou komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging niet over YouTube maar of de ouders het wel toelaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Roland!!!
Het gaat erom of je als je youtube gebruikt je hackers de kans geeft.Zij is een puber meisje die daar vreselijk va geniet.Er staat van allerlei muziek op en het is niet echt leuk als dat ineens niet meer kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat,ik kan je antwoordt waarderen!!!
Als jij op de account zit van de administrator, kun je gewoon downloaden. Je kunt bij het downloaden vaak zelf kiezen of het voor alle gebruikers of alleen voor de administrator is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wil je niet downloaden van YouTube, maar gewoon kijken naar filmpjes op YouTube, en ben je bang dat je dan allemaal dingen moet downloaden.

Dat is niet zo: YouTube is een videosite waarbij je de filmpjes niet downloadt maar streamt. Er is geen enkel risico op hackers als je op YouTube een filmpje bekijkt.

Om zinnig antwoord te kunnen geven op je vraag over rechten, moet je iets duidelijker uitleggen wie nu wat wel en wat niet kan op die computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet over rechten etc...het gaat erom ..tienermeisje wil graag kijken..en ze heeft een gebruiker plek op de pc.Er is gezegd dat als ze op hoofd gebruiker youtube download het schadelijk kan zijn voor hackers...op haar gebruikers plek kan het niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om naar YouTube te kijken (je schrijft dat ze graag wil kijken) hoef je niets te downloaden. Je kunt gewoon kijken op het scherm zonder dat je de filmpjes van internet 'afhaalt' en op je eigen PC opslaat. Het bekijken van filmpjes op YouTube is volkomen veilig, welke gebruiker dit ook doet. In de geschiedenis van de browser is wel te zien dat er is gekeken naar een filmpje.