Ik heb Panda cloud antivirus als virusscanner maar nu heb ik hem over de pc laten lopen en heeft hij 3 dingen gevonden. hoe worden deze verwijderd?

Ik heb PandaCloudAntivirusscanner maar ik heb hem nu over mijn pc laten lopen. Tijdens dit scannen heeft hij 3 dingen geneutraliseerd Hoe verwijder ik dit? Ik heb ze al verwijders uit prullenbak maar is dit voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Normaal gezien zou dit moeten genoeg zijn. Scan nog es volledig uw pc als hij terug dezelfde bestanden vind, dan zou ik het veiliger vinden dat je:
systeemherstel doet ( op een punt waar je weet dat hij nog geen virussen en dergelijke had)
Windows opnieuw installeren als je er erg veel hinder van hebt (is meteen ook de sterkste methode waar wees voorzichtig als je opnieuw installeerd maak een backup van al je bestanden die je nodig hebt, zet ze op dvd , externe harde schijf, aparte partitie dan C)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit zal normaliter voldoende moeten zijn. Laat Panda anders nogmaals scannen en kijk wat hij dan vind. Wanneer hij niets meer vind, is het in orde. Kijk anders even naar mijn bronvermelding.

Om even iets uit de wereld te helpen… vaak wordt er beweerd dat als je jou systeem een aantal dagen terug zet met behulp van Systeemherstel dat dit dan helpt tegen malware – dit is dus niet zo. Systeemherstel doet eigenlijk niets anders dan INSTELLINGEN van je systeem terug zetten naar een eerdere status. Denk hierbij aan bijvoorbeeld waardes in het register of instellingen van software. De malafide bestanden zullen altijd nog aanwezig blijven zijn, en malware maakt niet alleen gebruik van het register, er zijn nog vele andere manieren voor malware om zich te laten opstarten.