Ja, met een brute-force attack. Maar dit ga ik niet uitleggen omdit illegaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker met WEP, dat is echt binnen minuten te doen met de juiste software. WPA zou je kunnen gaan brute forcen (alles proberen wat mogelijk is) maar daar ben je dan heel lang mee bezig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uitleg over hoe je moet een Brute-force attack werkt en hoe je WEP moet kraken toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! +
Ja, dat is bijna altijd wel mogelijk. Het hangt van een aantal zaken af.

Als je je WIFI beveiligd met WPA in plaats van WEP en ook een sterk wachtwoordd gebruikt van 256 karakters dan wordt het moeilijker dan als je een WEP beveiliging met wachtwoord "Welkom" hebt.

Als je de beveiliging kan instellen waarbij jij precies aangeeft welke apparaten toegang hebben wordt het nog moeilijker.

Het kraken kan gebeuren met software die pakketjes inspecteert. Dat kan zo lang duren dat het bijna onmogelijk is omdat het opvalt als iemand met een laptop in een auto 24 uur voor de deur staat. of vertrouw je de buren niet.

Er kan ingebroken worden doordat er software op j e PC wordt geinstalleerd waar je niet vanaf weet.

Daarnaast is social hacking ook een effectieve manier, waarbij je in feite zelf het wachtwoord afgeeft (omdat je denkt dat je provider belt en iets wilt controleren bijvoorbeeld).

Bijgaand een link naar een artikel over beveiliging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de filmpjes op Zure Vla.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wordt je hier een beetje onrustig van? Bedenk dan het volgende. Ik kom uit Amsterdam en in mijn tijd werden fietsen constant gejat (waarschijnlijk is dat nog steeds zo). Doordat ik altijd een net iets beter slot had of net iets meer sloten is mij dit persoonlijk altijd bespaard gebleven.

Zo werkt het met Wifi ook. De halve straat heeft wifi. Ze zullen in willen breken in de zwakste schakel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Ja social hacking is gewoon gebruik maken van de zwakste schakel in bijna elk systeem: de mens. Heb wel eens gehoord dat beveiligingsbedrijven met een externe lijn gewoon deden of ze intern belden en dan vroegen: hoi met pietje van de ICT-afdeling kan je even je naam en ww geven dan kunnen wij hier iets checken. Werkte bijna altijd. Kreeg de directeur een mooi rapport dat het systeem prima was alleen de werknemers even uitgelegd moest worden wat het idee van een wachtwoord was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ik heb ook wel eens 's avonds een check gedaan en alle toestenborden omgekeerd. Bij 40 man vonden we briefjes met passwords e.d. hebben we na inloggen de wachtwoorden gewijzigd. Was overigens een bedrijfsopdracht en geen grapje. Social hacking is zeer gevaarlijk en redelijk simpel. Maar het kan ook minder doorzichtig. Bijvoorbeeld aanbieden iets te sturen en de bijlage bevat een bestand. Als je heel gericht te werk wilt gaan kan je altijd wel iets bedenken. En eerlijk is eerlijk, hoe beter je je beveiligd hoe lastiger je het ook voor jezelf maakt om binnen te komen. Ik heb mijn router wel eens beveiligd met een wachtwoordzin van 60 tekens. Maar toen de stroom uitviel en ik alles weer in mijn printer en wii moest krijgen (met zo'n lullige remote) toen ben ik daar ook wel van terug gekomen ;o))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol doet me denken aan een van de laatste The Office US aflevringen waarin dwight iedereen een persoonlijke 20 cijferige kopieerrcode geeft, welke bij elke kopie ingevoerd moest worden, ofwel een rij gefrusteerde mensen achter het kopieerapparaat met de grootste dombo voorop die het maar niet voorelkaar krijgt 20 cijfers in te tikken.
Als je tijd hebt: http://www.aircrack-ng.org/ deze verzamelt unieke pakketjes en kan aan de hand daarvan de unieke key samenstellen.