niet op alle sites, maar www.bol.com is zeker betrouwbaar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het niet duurder is dan in de winkel kan het geen kwaad. Voor nieuwe spullen altijd even kijken of ze ergens bij aangesloten zijn. Als je het niet helemaal vertrouwd dan even via google kijken of er klachten over hun op internet kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk ;)
Ligt eraan wat, vaak heb je ook voor de webshops ook reviews(beoordelingen). Gewoon daarvoor even googlen zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen van internetshoppen:
-Goedkoper
-Makkelijker
-Makkelijk prijzen vergelijken op diverse site's
-Openheid, alle informatie over het product dat je koopt staat erbij. Een medewerker in een winkel kan ook nadelen geheim houden. En dan kom ik op het volgende punt:
-Reviews: Op bijna alle site's is er een mogeijkheid om een review achter te laten. Dat wil zeggen dat je een reactie of beoordeling over je product kan achterlaten. Zo kunnen andere klanten zien hoe tevreden je bent met je aankoop, waardoor ze een betere keuze kunnen maken.

Nadelen van internetshoppen:
-Je kan opgelicht worden. (zorg daarom altijd dat je zoveel mogelijk informatie inzamelt over het bedrijf waar je zaken mee doet. Koop NOOIT op site's die er vaag uit zien, of die geen logo's hebben van de thuiswinkelwaarborg. Maar let op! Er zijn tal van site's die een thuiswinkelwaarborg logo ten onrechte gebruiken. Je kan op de site van thuiswinkelwaarborg checken of het bedrijf waar je wil internetshoppen ook echt is aangesloten! Is dit niet het geval? Dan moet je absoluut niks kopen op die site, en kan je een mailtje sturen naar thuiswinkelwaarborg om ze op de hoogte te stellen.
-Je betaald soms hoge verzendkosten. Een echt nadeel is dit niet, want er zijn ook site's die geen verzendkosten berekenen als je voor meer dan een x aantal euro's een bestelling maakt.
-Onpersoonlijk, je krijgt geen of weinig persoonlijk advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop vrijwel alles op internet en het is nog nooit fout gegaan. Ik doe bij een nieuwe aanbieder wel eerst onderzoek via Google. Hier kan je vaak al zien of iemand slechte ervaringen heeft met de aanbieder of juist goede.
Zo heb ik laatst nog voor mijn zoon's verjaardag een Tablet gekocht in Canada. Zo'n soort Ipad. Een Android met WIFI en het ding kan alles. Ebook reader, film, muziek, foto's,GPS, en weet ik wat nog meer. Een cardje erbij en hij heeft 32 Gb geheugen. Hij was $105.- afgeprijsd en kostte me $ 195,- en dat is omgerekend €140.- Ik heb er wel versneld transport bij betaald en dat was $33.- (€ 23.-) Ik heb hem vrijdags besteld en 's maandags was hij er. Mijn zoon is er helemaal weg van en gebruikt hem veel. Hij is HD met stereo geluid en hij doet echt niet onder voor een dure Apple, waar je nog meer kosten bijkrijgt wil je uitbreiden. Ik vind het perfect kopen uit de states, vooral omdat de Dollar zo weinig waard is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je me die site misschien een doorsturen? En wee je misschien waar ik Allstars van uit de staten kan bestellen? Mijn email is L--ar--s@hotmail.com
Alvast bedankt ;)
Je moet inderdaad goed uitkijken waar je koopt en ook goed de prijzen vergelijken maar dat moet je bij een gewone winkel ook doen. Bij grote bedrijven heb ik nooit problemen gehad, integendeel zelfs. Mijn ervaring is dat de service bij internetbestellingen beter is dan wanneer ik in de winkel koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop online alleen zaken via bekende grote bedrijven. Koop niet van bedrijven waar je geen telefoonnummer en adres van kan vinden. Koop niet van bedrijfjes die geen eigen domeinnaam hebben. Voorbeeld: als er http://www.xyz.com of http://www.xyz.nl staat, heeft het bedrijf xyz een eigen domeinnaam. Maar als er bijv. http://xyz.freewebsites.com staat (ik noem maar iets), dan heeft of in elk geval gebruikt het bedrijf NIET een eigen domeinnaam. Dan gaat 't heel vaak om oplichterij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het fijt dat een bedrijf nou een domein naam heeft of niet dat maakt helemaal niets uit! Ook normale website met een domein naam zoals .nl zitten net zoveel oplichters achter als een bedrijf zonder domein naam...
dus dat is onzin wat je zegt.
wat ik altijd doe is op vergelijk sites kijken... soms kan het echt een hoop schelen! kijk maar eens op google "vergelijking sites"

http://www.kieskeurig.nl en http://www.vergelijk.nl zijn ook van die sites...
voordeel ervan is ook dat je gelijk kan zien wat voor een reputatie die site en soms staan er ook gelijk reviews bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad kijken op sites als http://www.kieskeurig.nl
Een winkel moet aan strenge eisen voldoen voor deze uberhaupt bij Kieskeurig.nl aangesloten mag zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan concreet antwoord op je vraag: Ja dus!

Want:

-snel
-makkelijk
-niet door de regen
-wordt lekker thuis afgeleverd
-7 werkdagen bedenktijd (product mag binnen 7 werkdagen terug, je betaald dan alleen de retourkosten, kosten voor verzending naar jou toe zijn ook voor de winkel)
-bijna altijd de beste prijs
-volledige garantie