wat is een veilig wachtwoord...

alle wachtwoorden die ik kan bedenken zijn erg kort en makkelijk te raden...hellup me

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
MissBiggie
13 jaar geleden
Als we dat hier vertellen heb je er ook niets meer aan ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HA!

Antwoorden (11)

Wat ik en veel mensen om mij heen doen is bijvoorbeeld een code bedenken met je favoriete boek, een gezegde, film of bekend iemand met een code die bestaat uit een geboortedatum of dag die jou altijd bijblijft... Voorbeeld: boek: Komt een vrouw bij de dokter, in combinatie met geboortedatum van je hond:
Pak alle eerste of laatste letters:
KEVBDD of TNWJED
Cijfers eraan en een raar teken bijvoorbeeld:
KEVBDD24@

Makkelijk te onthouden en door veel internetdiensten ook als meest veilig bevonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wachtwoord met een kleine letter, een hoofdletter, een cijfer en een raar teken.
(Om een voorbeeld te geven: 26.Febr, als dat je geboortedatum is, maar verzin zelf eens een andere combinatie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard. Misschien de dag waarop je verkering kreeg, maar het gaat om het idee. Als je vier vogels hebt thuis, misschien iets als 4-Kanaries ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterrehemel, maak hier je antwoord van, want ik weet niet of alle mensen wel altijd de reacties lezen
bijv. de code:

TY09@fgh

of

JK89$saq

Toegevoegd na 39 seconden:
ik denk dat ze deze wachtwoorden denk niet zomaar hacken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee..wijwinnenhetwk..ik zie jouw egt vaak...
Een goed wachtwoord:

•Het bestaat uit minimaal acht tekens
•Het moet tenminste één letter, één cijfer en één leesteken bevatten
•Er komen geen bestaande woorden of namen in voor
•Het wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als de loginnaam (of de accountnaam)
•Het wachtwoord moet minstens één maal per jaar worden veranderd
•Het wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als de drie wachtwoorden die daarvoor zijn gebruikt

Voorbeeld:
Je heet Jansen van je achternaam.
Dat draai je om: nesnaj.
Dan heb je 6 tekens.
Je zet er een cijfer voor en een cijfer achter: 3nesnaj5
En voor de zekerheid zijn de twee middelste letters hoofdletters: 3neSNaj5.

Dit kun je met allerlei woorden doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt
Kimath
13 jaar geleden
van mij een plus, ik snap de min niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit geen leesteken in zie ik, want die punt is het 9de teken, maar de min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, het is maar een voorbeeld.
Een veilig ww is bv Je leeftijd die verminder je met je geboortejaar (of tel je op!) Dan 2 tekens, die boven de cijfers staan, vervolgens een woord of lettercombinatie.

Voorbeeld: je bent geboren in 1971, je bent nu 39---> 1971-39=1932

2=@ 5=%

logistiek

Je WW = dus, ----> 1932@%logistiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wachtwoord met veel letters, hoofdletters, vreemde tekens en cijfers. Ook moet je geen woorden gebruiken of hele simpele zoals 1234 en password.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt
Een ww met een opzet zoals: VoornaaM_AchteraaM@dd-mm-yyyy@WoonplaatS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wachtwoord is veilig als:
- het niet gemakkelijk is te achterhalen. Controleer de kwaliteit van je wachtwoord op: www.wifiwijs.nl/images/stories/password meter/pwdmeter.htm (spatie voor de m van meter);
-het minimaal 8 tekens lang is en twee cijfers bevat. In deze uitleg is het 12 tekens;
- je voor elke site een ander wachtwoord gaat gebruiken.

Praktische uitwerking: je wachtwoord bestaat uit de drie volgende delen:
1. Gebruik de laatste 4 tekens van de URL vóór de .nl of .com (http://www.goeievraag.nl levert dus ‘raag’ op);
2. Gebruik 4 vaste cijfers bijv. de postcode van je ouderlijk huis of een belangrijke dag+maand-combinatie bv: ‘3004’;
3. Gebruik de 4 eerste letters van je favoriete spreuk: Morgenstond heeft goud in de mond: ‘Mhgi’

Per saldo heb je dus als wachtwoord voor Goeievraag.nl: raag3004Mhgi

Schrijf deze uitleg in je agenda of leg het bij je waardepapieren zodat je het na de vakantie nog kunt terugvinden.
Voor Word en Excelbestanden beveiligen is het gebruik van de laatste twee delen voldoende veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat 'Goe1eVr@ag' wel aan jouw verwachtingen voldoetTweetysweety.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veilig wachtwoord is langer dan 14 karakters, heeft cijfers, letters, hoofdletters en speciale karakters zoals !,-()# etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder gezegd werkt het om `de eerste letters van een boek' of liedje of gezegde te nemen. Dat lijken willekeurige letters, maar voor jou zijn ze dat niet.

Kies echter liefst ook nog eens iets dat je associeert met de website waar je het wachtwoord voor nodig hebt, in het bijzonder als het een 'minder belangrijke' website is.

Het grootste gevaar voor wachtwoorden is namelijk het hergebruik ervan. Als je vandaag een gebruikersnaam en wachtwoord aan zou maken op mijn persoonlijke server, zou ik dat wachtwoord morgen kunnen uitproberen op jouw bank account. En nog erger... als je vandaag per ongeluk het verkeerde wachtwoord invoert op mijn server omdat je niet zit op te letten, zou ik dat wachtwoord morgen ook in kunnen voeren als ik in jouw google-account probeer in te breken.

Natuurlijk doe ik zoiets niet, hoor.
Maar "just because you're paranoid, that doesn't mean they aren't out to get you"