Hoe kan ik een bestand verwijderen die dat niet wilt?

beste, ik heb een programma: pchealth op m,n pc staan. na wat google ben ik er achter gekomen dat dit een virus is. ik heb heb proberen te verwijderen met revouninstaller, maar dat lukt niet. graag hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke virusscanner gebruik je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
avg antivurus maar als ik verder ga kijken in de map dan staat er dit: avgrsx.exe.20110122-181236-00.hdmp

Antwoorden (5)

run een volledige scan met je huidige virusscanner.
komt pchealth eruit dan laat je 'em opruimen (verwijderen).

geeft de virusscanner geen melding dan kun je overwegen een andere av software opnieuw te laten scannen (er zijn diverse gratis te downloaden op www)

geeft dat ook geen soelaas dan kun je nog een anti malware programma erop loslaten.
geeft dat ook niets dan rest je niets anders dan het filetje te negeren, het lijkt me dan ook geen kwaad te kunnen als av scanners en anti malware het niet detecteren.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik heb ook malware-bytes gedownload.
maar die kan ook niks vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat het in de map C:\WINDOWS\PCHEALTH ?
volgens de diverse fora kun je die map gewoon verwijderen, eventueel via 'safe mode'.
Heb je nog geen Hitman pro gedownload? Dit is een virusscanner die eigenlijk onontbeerlijk is en op de meeste PC's is geïnstalleerd. Hij is gratis ( alleen Hitman pro 3 is shareware) maar werkt perfect. Hij kreeg bij mij de hardnekkigste vira weg. Google maar eens op Hitman pro.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitman Pro is alleen 'onontbeerlijk' als je niet één van de vele uitstekende alternatieven gebruikt. Ik gebruik bijvoorbeeld AVG, en voor mij is Hitman Pro prima ontbeerlijk.
amc
13 jaar geleden
Voor mij niet. Ik had laatst een virus dat alles blokkeerde, ik kon niets meer aanklikken. het was mijn geluk dat ik Hitman bij het opstarten had ingesteld en doordat hij het virus al te pakken had voor het iets kon doen, heeft hij dit direct bij het nieuwe opstarten gedaan. Weg virus! Ik heb ook AVG en nog wel de betaalde versie. Deze had het virus doorgelaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan bij iedere virusscanner gebeuren. Ook bij Hitman Pro.
Googel naar Unlocker en installeer dit. (is gratis en ook nog nederlands)
13 jaar geleden
Je kunt proberen het bestand te verwijderen, nadat je je PC in de veilige modus hebt opgestart (F8 drukken voordat je het XP-logo ziet bij het opstarten).

Als het bestand in een quarantaine folder staat, heeft de virusscanner het hierin gezet en 'onbereikbaar' gemaakt, zodat het ook niet meer gestart kan worden. (Maar waarschijnlijk wel in de veilige modus).

Lukt dit ook niet, zit er bij malwarebytes een klein progje die het bestand 'unlocked', zodat je het wel kan verwijderen. (Vaak wordt door een virus z'n eigen bestanden open gehouden, zodat je ze niet kan verwijderen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de task manager (control-alt-delete) en beeindig de bewuste process. Daarna kan je het bestand wel verwijderen. Of met Gipo MoveOnBoot kan je hardnekkige bestanden verwijderen.
Als het nog niet lukt, ga naar de site www.hijackthis.nl download het programma daar, maak een log en volg daar de instructies op het forum voor professionele hulp.