Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hulp nodig bij nieuwe laptop virusscanner norton, firewall!?

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en hier moet alles op geinstalleerd worden. Nu heb ik de virusscanner norton gekocht en wil ik deze gaan instaleren maar staat er in het boekja; voor gebruik: norton internet securtiy bevalt een firewallprogramma. als u een andere heb geinstaleerd, word u klem geraden deze te verwijderen voor installatie fouten te voorkomen. Ik heb met de zoekfunctie windows firewall gevonden, moet ik deze nu verwijderen en zo ja hoezo? en wat is een firewall? Het is een dure laptop dus ik wil echt niet nu al meteen schade aanrichten. hopelijk kan iemand mij helpen....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Neuh...je kan norton er gewoon opzetten en dan de windows firewall uitschakelen. De windows firewall hoef je er niet af te halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Firewall:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in dit geval Norton antivirus gewoon installeren.
Als je Norton internet security hebt gekocht dan zal de firewall van Windows automatisch worden uitgeschakeld zodat je met je Norton firewall verder kunt werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je Norton nog niet hebt uitgepakt, want het is een veels te duur en zwaar programma voor thuisgebruik.
Je kan beter hier de gratis Avast virusscanner downloaden en installeren die werkt perfect;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norton werkt anders ook gewoon prima op een laptop hoor. ik heb het zelf ook en ben er erg blij mee, werkt beter dan de gratis internet versies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, Norton werkt niet beter dan de gratis Avast en is ook veel te zwaar voor gewoon gebruik en ook nog eens veels te duur!
fremar
13 jaar geleden
gebruik al jaren Norton,nog nooit problemen mee gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan betaal je dus al jaren teveel voor iets wat niet nodig is ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding