Hoe kan ik kontroleren of ik ooit tijdens het inloggen bij een bank de optie: wachtwoord onthouden heb gebruikt?Ik kan niet meer inloggen bij die bank

Ik dacht naderhand mijn wachtwoord te hebben gewijzigd met succes, maar met het nieuwe kan ik niet inloggen en het vorige(oude wachtwoord) blijkbaar ook niet.
Ik zou dus graag weten of ik gevraagd heb om het te onthouden.Zo weet ik welk ik nog moet blijven proberen.Ik heb telkens maar 3 kansen en het blokkeert opnieuw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je gevraagd hebt om 't te onthouden, dan is 't vrij simpel: dan is 't wachtwoord al ingevuld (meestal sterretjes) op 't moment dat je wilt inloggen.
Als die niet werkt, dan probeer je dus je andere wachtwoord.
Als beiden niet werken, dan blijft er weinig anders over dan een nieuwe aan te vragen.

PS: veiligheidsexperts anders dan die van Microsoft zelf, raden af om je wachtwoorden op te slaan. Microsoft raadt 't aan om je wachtwoorden op te slaan, omdat zij ervan uitgaan dat je Windows-bak ooit een keer malware zal krijgen met daarin een key-logger. (Uiterst merkwaardig natuurlijk: ze beweren altijd dat Windows het veiligste besturingssysteem is, maar geven dus eigenlijk via de achterdeur toe dat dat gewoon onzin is.)
Maar als je dus zelf voldoende goed kunt zorgen voor een veilig systeem (zodat de kans dat er ooit een keylogger op je Windows-bak komt laag is), moet je je wachtwoorden niet opslaan - dit omdat gebleken is dat die niet veilig genoeg worden opgeslagen op je PC (lees: anderen kunnen erbij: anderen die je PC gebruiken, of anderen op afstand als je PC malware heeft/krijgt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen.Het gaat hier over je bank gegevens dus ik zou voor alle zekerheid even een nieuw aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij vreemd dat je bij de bank wachtwoord onthouden kunt doen, bij mijn bank(en) wil dat niet, uit veiligheid. Vaak kun je het wel oproepen door een mail te sturen naar wachtwoord vergeten. Bij de ING krijg je dan helaas een nieuw wachtwoord die je van het postkantoor moet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt het tegenwoordig opgestuurd bij ing
ik was het laatst ook kwijt en kreeg toen een nieuw per post
alleen kan dit wel 5 werkdagen duren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel bij de ING Gebruikersnaam onthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt maar ik heb het niet aangevinkt
ik vind het risico te groot
het zijn wel je zuurverdiende centjes