Trojan herschrijft zichzelf en kan daardoor niet gevonden worden door scannen. Hoe vind je de geinfecteerde bestanden? Trojan moet bestudeerd worden.

Computer is 7 maanden geinfecteerd door trojan. Schakelt virusscanner van Mcafee uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zoek een bedrijf die echt verstand heeft van hele slimme trojans. Ik heb het orginele bestand die mijn computer geinfecteerd heeft gevonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
escape
13 jaar geleden
Wat wil je? De Trojan bestuderen of weer een schone PC?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schone PC natuurlijk maar ik zoek eigenlijk een bedrijf dat slim genoeg is om de trojan te bestuderen zodat ik de infectie kan verwijderen door scannen. Mcafee Virus labs heeft niet geholpen.
escape
13 jaar geleden
Maak een backup van je belangrijke bestanden, wis je schijf en zet Windows er opnieuw op. Veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 7 maanden oude trojan is allang bekend bij elke virusscanner.
Dus dat vind ik al vreemd.
Ten tweede, elk virus die jij vind kan je rapporteren bij elke virusscanner.
Ten derde geeft geen 1 bedrijf hier geld voor, aan welk trojan jij hebt ontdekt, daar er reeds vele goede gratis virusscanners zijn.
Ten vierde, dat jij pas na 7 maanden ontdekt dat je een virus op je pc hebt staan ??????
Ten vijfde, de meeste trojans schakelen juist je virusscan niet uit, om niet ontdekt te worden, de oude trojans hadden hier wel een handje van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rtf: uitschakelen niet, maar een virus stopt zichzelf vaak op een plek waar de virusscanner niet zoekt en blokkeert soms de updates.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ jacksparrow, ik las in je reacties op de antwoorden dat je de bron hebt gevonden. Dus heb je een naam voor ons van de trojan?
@rtf tenzij het een trojan downloader is. dan is de kans dat andere virussen weer wel de virusscanner uitschakelen best groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht dat wij kunnen helpen, zeker als u ook het originele bestand heeft.

Antwoorden (3)

Scan je PC met Malwarebytes (downloaden, installeren, updaten, scannen). http://www.malwarebytes.org/

Daarna kun je de gevonden bestanden naar http://www.virustotal.com/ uploaden om een overzicht te krijgen welke virusscanner de trojaner vindt. Evt. kan je dan besluiten over te stappen op een van die virusscanners die de Trojan wel vindt.

Wat wil je met de Trojan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, voor je antwoord maar zoals ik als zei scannen helpt niet meer. Ik heb Malwarebytes al geprobeert. Via virustotal heb ik wel de bron van de infectie gevonden en deze opgestuurd naar Mcafee die vervolgens het mogelijk maakte dat ik het bronbestand in quarantine kon plaatsen met Mcafee. Alle andere geinfecteerd bestanden kon ie niet vinden omdat de trojan zichzelf herschreven heeft en dus niet meer via scannen gevonden kan worden. Ik wil van de trojan af. Ik wil de geinfecteerde bestanden vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het virus dus gevonden en verwijderd hebt, valt er niets meer te scannen. Je kunt dan googlen naar de oplossing welke bestanden, patches en register veranderingen nodig zijn om je machine weer op orde te brengen. En natuurlijk patchen patchen en nog eens patchen tot alle gaten in Microsoft, Adobe, Office etc etc allemaal weg zijn. Als je het nog steeds niet vertrouwd of de PC 'raar' gedrag vertoont, zul je de PC opnieuw moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk gelijk over een andere virusscanner na; McAfee is niet echt tof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mcafee wordt nog steeds uitgeschakelt dus er zijn nog steeds geinfecteerde bestanden. Deze moet ik verwijderen. Computer is al opnieuw geinstalleerd maar backup bestanden zijn geinfecteerd. Ik zoek een manier om mijn backup te zuiveren.
Je kan het proberen met de Norton online virus scan;
http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=UTMROLLNKSGGNOLLFWV

Misschien dat de Norton scan de trojan wel vind.

Met MCAfee kun je verdachte bestanden zelf in quarantaine plaatsen.

Deze verdachte bestanden kun je vervolgens versturen naar het McAfee AntiVirus Emergency Response Team (AVERT) voor nader onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou nog wel wat proberen. Je kan het programma HiJack Free(http://www.hijackfree.com/en/) gebruiken om de trojan uit te zetten zeg maar. Vervolgens proberen je pc te scannen en hem te verwijderen.
Als dat niet lukt, kan je de pc nog eens opstarten in veilige modus, dat doe je wanneer je je PC opstart de F8 toets achter elkaar blijven indrukken totdat je in een menu komt waar je je PC in de veilige mode kan starten.
Als hij dan uitstaat, proberen de pc te scannen.

Als het dan nog niet lukt, kan je proberen andere anti virus-scanners te gebruiken die je vanaf een USB stick draait. Er zijn heel veel virusscanners te vinden die vanaf een USB stick kunnen draaien. Ik voeg wat links toe aan het antwoord als Bron waar je wat scanners kan vinden.
Als je nog geen USB stick hebt, kan je deze gewoon halen bij bijvoorbeeld de mediamarkt voor een 8 euro.

Wat zeker aan te raden is in het gevolg is een goede anti virus scanner aan te schaffen voor al jou pc's. Ikzelf gebruik gebruik 'NOD32 Antivirus'(Tegen virussen) scanner en daarnaast 'A-Squared Anti-Malware'(Tegen alle andere troep).

Tenslotte heb ik hier nog een aantal anti virus scanners die je via je browser kan starten, deze geven soms ook uitkomst. Sommige kunnen het virus of de trojan niet verwijderen maar vertellen je wel welke het is, zodat je via google een oplossing kan zoeken.

http://www.eset.com/online-scanner
http://housecall.trendmicro.com/
http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html
http://www.pandasecurity.com/homeusers/solutions/activescan/
http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/pages/default/check.html?n=1262081353291
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, voor je antwoord. Ik heb HiJack Free al geprobeert. Ook de genoemde online scanners heb ik allemaal geprobeert.