Bestaat er software, om iemand op een foto of plaatje iets te laten "zeggen", zoals in een stripboek of cartoon?

Iedereen kent dat wel. Witte achtergrond, soort ballonnetje, en een pijltje naar wie iets zegt. Het gaat dus om een bestaande foto, die je bewerkt. Natuurlijk is dat b.v. met Paint wel mogelijk, maar het is een heel gepruts.
Is er software die dit werkje wat eenvoudiger maakt?
B.v. alleen de tekst intypen, en dan wat heen en weer schuiven, totdat het goed staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Ik gebruik hiervoor fotoflexer.

http://fotoflexer.com/

Je kan in een paar stappen een tekstballon toevoegen.
1. kies uit de tab decorate het knopje stickers, in de lijst die je dan krijgt staan ook tekstballonnetjes die je toe kan voegen.
2. voeg vervolgens met de knop text een tekstje toe.
3. beetje schuiven en het formaat aanpassen en klaar

Ik kwam ook nog een handleiding om dit te doen tegen.
http://www.sunbeams.be/textballoon.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet of het helemaal zo flexibel is als je wenst, maar denk dat het de moeite van het vermelden waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig!! Ik ben al een heel eind verder.
Maar nu moet ik hier waarschijnlijk nog een vraag gaan stellen: "hoe schuif ik een plaatje over een ander plaatje heen, zodat het 2e plaatje zichtbaar blijft". Tot nu toe lukt het trouwens met wat kunstgrepen wel, als ik zorg dat het textplaatje even breed is als de originele foto. Dan zet ik de tekst er gewoon boven. Tot nu toe, zeer bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar als je "Transparent PNG" selecteert, krijg je volgens mij een transparante achtergrond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Dat was ook direct mijn eerste keuze.
Maar ja, of ie nu transparant is of niet; ik moet gewoon eens gaan uitzoeken hoe ik 2 plaatjes over elkaar heen krijg. Daar heb ik nog geen idee van, maar geen nood.
Ik heb geen enkele haast! ;-)
Dank voor je reaktie!
Ja er bestaat zo'n programma. Het programma dat ik ken heet crazy talk.