Kan ik met mijn laptop een print naar mn printer sturen via de desktop?

Ik heb een supertrage desktop die aangesloten is op de printer, daarnaast heb ik een laptop en eigenlijk gebruik ik die het meest. De laptop werkt via een draadloze internetverbinding. Nu loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat ik op de laptop mail binnen krijg wat ik moet printen maar dat dus eerst doorstuur naar een hotmailadres en/of op een stick zet en het dan op de desktop ga printen.

Kan ik dit omzeilen? Met behulp van bv de router?

Toegevoegd na 2 uur:
Heren... ik ga jullie nog verder uitdagen gezien jullie goede antwoorden... kan ik dit dan ook zo regelen voor de externe harde schijf die ook via de desktop loopt???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
paulus811
13 jaar geleden
goeievraag! Ik wil dit ook graag, maar heb nooit gezocht hoe het moet omdat ik ervan uit ging dat het niet kon.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Je kan op je desktop aangeven dat je je systeem wilt delen op je netwerk. Je laptop maak je onderdeel van je netwerk. En op je desktop geef je aan dat je ook de printer wilt delen. Vervolgens kan je op je laptop die printer installeren.

Toegevoegd na 46 seconden:
uitgewerkt op microsoft: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/Enable-file-and-printer-sharing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is geen probleem je deelt de printer als netwerkprinter op de PC waar die is aangesloten en vervolgens ga je naar je laptop, hier klik je op netwerkprinter en selecteert de juiste (netwerk)printer en werken. Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hoeft dus niet in een netwerk te hangen.

Toegevoegd na 1 uur:
Vanaf je PC bereikbaar maken op je laptop, ook dat kan maak maar een werkgroep aan, en deel vervolgens je externe hardeschijf dan is die gewoon benaderbaar via je laptop.