Zit met een paar bestandjes opgescheept.

Ik heb alles van AVG verwijderd maar ik zit een beetje vast aan 14 bestandjes. De meeste eindigen op .dll maar ik kom niet echt ver. Als ik er een verwijder krijg ik een berichtje;

Kan *bestandsnaam* niet verwijderen. De toegang is geweigerd.

Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Zou het kunnen dat het komt door het icoontje beneden op mijn beeldscherm? Hoe kan ik hem nog verwijderen, buiten F8 in te drukken als ik mijn PC opstart?
In het kort: Hoe verwijder ik zo'n bestand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

er zijn bestanden die je wilt wissen.maar bv avg wil het niet.meestal zie je een grijs vlakje met een groot rood kruis.maar er is hoop johanna :)
http://www.filehippo.com/download_unlocker/1534/
unlocker is een gratis progamma.na het douwnloaden ga je weer wat weghalen.lukt dat niet,komt unlocker te voorschijn.je klikt aan wat je weg wilt hebben,links onder op verwijderen en voila..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

.dll bestanden kunnen zo verwijderd worden:

Klik op Start, Uitvoeren.
Typ regedit. Klik vervolgens op ok.
Brows naar de volgende map HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDlls

Hier staan alle DLL bestanden vernoemt. Alle DLL bestanden met de waarde 0 kunnen veilig verwijdert worden. De waarde 0 betekent dat het DLL bestand niet door Windows gebruikt wordt.

DLL bestanden staan in de map Windows/System op de partitie waar windows op geinstalleerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via F8 veilige modus is de enigst manier. En beschadigd niks

Toegevoegd na 1 dag:
Je kan trouwens ook onderstaande software downloaden, daar gaat het ook mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Jeroen, zal kijken of er nog een andere tip is anders doe ik dat wel de volgende keer als ik de pc opstart. +
Eerst via Software (via Configuratiescherm) het programma verwijderen en daarna de evt. restanten via het programma "Unlocker" (freeware). DLL-bestanden zijn besturingsbestanden en die zijn vaak ook nog in gebruik door andere programma's.