Hoe kan ik het opstarten van allerlei programmaatjes bij starten computer stoppen?

Windows start op en dan start ook msn , een virusscanner, een dit een dat etc. etc.

Waar kan ik die shit uitzetten?

Graag stap voor stap want ik ben niet zo'n held met computers. Bedankt !

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb XP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winpatrol downloaden en installeren :-)) zit je nooit meer met start progjes die je niet wilt.

Het beste antwoord

Wat je kan doen is Scotty installeren.
Daar kun je dan in het menu van het programmaatje, uit vinken wat je niet wilt hebben. Je kan dingen blokkeren van opstarten, en je kunt dingen in een vertraagde opstart zetten.

Ze hebben een gratis versie en die werkt prima.

Ik werk er al jaren mee. Scotty blaft ook als iets zich IN dat start menu zet, zonder dat jij dat wilt. En dan kun je op toestaan of blokkeren kiezen.

http://www.winpatrol.com/download.html

gratis versie dus!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, het programmaatje heet WinPatrol, niet scotty. Scotty is het hondje wat blaft binnen dit programma :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga naar start en afhankelijk van je type windows kan je dan of op uitvoeren klikken of bij w7 direct in dat vlak-je naast programma's

type daar: msconfig en druk op enter
Je komt in een bewerkingsdeel waar je kunt zien welke programma's allemaal opstarten. klik die programma's die je niet wil uit.

En klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automatisch-opstarten-programma uitschakelen
Tijdens het opstarten van de computer kunnen sommige programma's automatisch mee aan gaan. Oók wanneer dit niet zo is ingesteld. Soms is het mogelijk dit in de applicatie zelf aan te passen of te regelen, maar dit is lang niet altijd zo. (bijvoorbeeld: Bij msn kan je instellen dat het scherm zich bij opstarten automatisch opent of dat je je zelf automatisch aanmeld. Dit is dus uit te schakelen bij de instelling van msn)

Als het niet mogelijk is het in de programma's zélf te regelen is de volgende manier een mogelijkheid om het automatisch starten uit te schakelen:

Windows Vista:

Klik linksonder op de Startknop
Ga naar Alle programma's en vervolgens naar
Bureau-accessoires
Klik hier op Uitvoeren
type dan in het venster msconfig en druk op OK

Windows XP:

Klik op Start en dan op Uitvoeren (Run)
Type in: msconfig
Toets Enter of klik op OK

Van hieruit is het mogelijk het scherm Startup of Opstarten te kiezen. Dit venster toont alles wat begint te lopen wanneer de computer aangezet wordt. Het "afvinken" van bepaalde programma's hier heeft geen kwalijke gevolgen voor de werking van de pc. Als er bij nader inzien tóch een programma nodig is, kan hij hier zo weer aangezet worden; er wordt niets verwijderd van de pc. Hoe minder applicaties mee opstarten en aangaan, hoe sneller de computer werkt. Probeer wél om, als het herkenbaar is in het lijstje, zaken als bijvoorbeeld de virusbescherming en de firewall te laten lopen.

Mocht het hiermee niet lukken moet je maar even een reactie doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Bij het opstarten van je pc zijn er allerlei processen die mee opstarten :

Automatisch-opstarten-programma uitschakelen :

Tijdens het opstarten van de computer kunnen sommige programma's automatisch mee aan gaan. Oók wanneer dit niet zo is ingesteld. Soms is het mogelijk dit in de applicatie zelf aan te passen of te regelen, maar dit is lang niet altijd zo.

Als het niet mogelijk is het in de programma's zélf te regelen is de volgende manier een mogelijkheid om het automatisch starten uit te schakelen:

1.Windows Vista:

Klik linksonder op de Startknop
Ga naar Alle programma's en vervolgens naar
Bureau-accessoires
Klik hier op Uitvoeren
type dan in het venster msconfig en druk op OK

2.Windows XP:

Klik op Start en dan op Uitvoeren (Run)
Type in: msconfig
Toets Enter of klik op OK
Van hieruit is het mogelijk het scherm Startup of Opstarten te kiezen. Dit venster toont alles wat begint te lopen wanneer de computer aangezet wordt. Het "afvinken" van bepaalde programma's hier heeft geen kwalijke gevolgen voor de werking van de pc. Als er bij nader inzien tóch een programma nodig is, kan hij hier zo weer aangezet worden; er wordt niets verwijderd van de pc. Hoe minder applicaties mee opstarten en aangaan, hoe sneller de computer werkt. Probeer wél om, als het herkenbaar is in het lijstje, zaken als bijvoorbeeld de virusbescherming en de firewall te laten lopen.

Meer automatisch-opstarten-programma Autoruns software (gratis)

Voor meer info verwijs ik graag naar de volgende linken !

Veel sukses gewenst,

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CCleaner is een programma waarmee je de pc kan schoonhouden. Dit programma bezit ook een functie waarmee je kunt zorgen dat bepaalde programma's niet meer opstarten in het begin en is gratis en makkelijk te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het aandurft, dan kan je het ook via de registry editor voor elkaar krijgen (dat doen al die andere hier genoemde tooltjes ook). Kijk dan bij:
1. HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
2. HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Waarschuwing: als je dit niet begrijpt, dan zeker NIET DOEN!!!