Hoe bewerk je je foto's zoals de foto hieronder (zie extra uitleg)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen verstand van zaken, maar wou wel even zeggen dat ik dit een prachtige foto vind, en dat ik me kan voorstellen dat je zelf ook graag zoiets zou willen kunnen produceren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het afschuwelijk kitscherig, maar ik zou
het wel kunnen met Photoshop.

Antwoorden (8)

Dat kan o.a. met photoshop. Maar het vergt wel enige kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis de extra uitleg, en ik vraag me af waarom je die foto zou willen bewerken.

photoshop is een perfect programmatje om dat mee te doen, heb je ook niet veel kennis voor nodig hoor. Elements is heel gebruiks vriendelijk, gewoon wat uit proberen en je komt er al snel achter wat voor leuks je er allemaal mee kan doen.

Er zijn ook vergelijkbare gratis proggies zoals gimp
13 jaar geleden
het is een 3 d foto.en daar ben je wel een hele tijd zoet mee hoor.
http://www.wikihow.com/Make-3D-Photos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dat kleine beetje Photoshop kennis dat ik heb, zou ik zeggen dat de boom op de voorgrond de bovenste laag is met daarachter aan de linkerkant een laag is met groen accent, de rechterkant met een rood accent. Vanuit het midden - dus achter de voorste laag met de boom / bomen - een fade waarin de roodachtige kant meer overheerst.

Voor de duidelijkheid: de foto is dus mogelijk drie keer gekopieerd en achter elkaar gelegd, waarvan de bovenste de zwarte tinten de overhand hebben (misschien zijn alleen de bomen "uitgeknipt in deze laag). De lichtbronnen (achter de grote boom en een beetje links is waarschijnlijk gewoon wit licht, maar dus opgedeeld in het linker (groenige) gedeelte en de rechterkant (roodachtige) gedeelte dat dus in het midden gemengd wordt met elkaar. De boom op de voorgrond kan op deze manier de illusie wekken dat er twee verschillende kleuren licht erachter vandaan komen.

Dit is gewoon een kwestie van experimenteren, want vaak zijn dit soort effecten veel makkelijker dan het lijkt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kun je in Photoshop doen, ik zal het kort proberen uit te leggen.

- Open de foto in Photoshop (volgens mij is het origineel een zwart-wit foto)
- Maak een kopie van de laag.
- Ga naar Image -> Adjustments - Hue/Saturation (Ctrl+U)
- Zet rechtsonderin het vinkje aan bij colorize
- Nu zie je dat er een kleurtint over de foto is verschenen. Door te schuiven met de 3 balkjes kun je de kleur aanpassen.
- Druk op ok als je tevreden bent.
- Klik nu op de knop Add Layer Mask
- nu kun je precies bepalen op welk deel van de foto je de kleur wilt zien.
- Herhaal deze stappen voor de andere kleureffecten die je wilt doen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Kimath
13 jaar geleden
Zelf vindt ik Roxio beter makkelijker en tegenwoordig goedkoper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roxio of photoshop het duurt wel ff voordat je het kan en je bent er ff mee bezig maar dan kan je ook wel wat moois maken hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou Gimp gebruiken als je geen Photoshop hebt, het is gratis en lijkt veel op Photoshop.

Je kan altijd nog een crack downloaden via piratebay.org
Dit raad ik echter niet aan....