In Itunes/Windows media player kan je liedjes een bepaalde waardering geven door middel van sterren. Hoe kan ik die sterren zien in windows verkenner?

Het zou fijn zijn als, je naast sorteren op naam, artiest, album ook kon sorteren op waardering (aantal sterren) in windows verkenner.

Pieter1946, dat heb ik al gedaan, ik kan in details inderdaad allerlei extra opties aanvinken die ik wil laten zien, zoals groote, soort bestand, lengte van muziek stuk. Maar jammer genoeg staag ''waardering'' er niet bij :(

dutchbright, ik weet weinig van scripts en hoe dat werkt, en ik heb nog geen juiste script daarvoor gevonden :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Het is mogelijk om vanuit itunes scripts los te laten op de namen van de liedjes. Zo zou je een script kunnen schrijven die het aantal sterren in de naam van de track toevoegt. Er zijn verschillende websites met vergelijkbare scripts (hieronder een overzicht), hoewel er in dit geval er aanzienlijk meer scripts voor Apple zijn dan voor Windows.

Toegevoegd op 16-05-2009 10:43:10
Maar wat misschien veel slimmer en makkelijker is je tracks op waardering te sorteren en vervolgens te kopiëren naar mapjes met 'vijf sterren', 'vier sterren' etc. Die mapjes kan je vervolgens in Windows verkenner bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga in de map met je muziekstukken staan en kies beeld, details kiezen. Vink in het venster wat tevoorschijn komt de zaken aan die je in de directory listing wilt zien. Zet ze vooraan of achteraan door de pijltjes omhoog of omlaag te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de verkenner klik je met de RECHTERmuisknop op de rijkop (waar staat NAAM, ARTIEST, etc.). Klik dan op "Classificatie". Als je die niet meteen ziet, klik eerst op "Meer...". Zie ook afbeelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm, sorry... niet aan gedacht. Zou kunnen ja. Ik heb namelijk Vista.