Hoe maak je een screenshot van alleen 1 venstertje op je beeld zonder de rest?

Hoe doe je dat (kan het venstertje ook niet vergroten zodat het het hele beeld vult)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Daar gebruik ik zelf Snag It voor. Geweldig programma waar je buiten screenshots maken ook verder nog vanalles mee kunt doen zoals pijlen erbij zetten, inzoomen highlighten etc etc.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zapgrab is trouwens een goed gratis alternatief. zie zabgrap.net

Toegevoegd na 7 minuten:
Net nog even geprobeerd: Ik denk dat je op zoek bent naar iets als Zapgrab. Gratis en doet precies wat je vraagt...

Toegevoegd na 7 minuten:
Net nog even geprobeerd: Ik denk dat je op zoek bent naar iets als Zapgrab. Gratis en doet precies wat je vraagt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om alleen een capture te maken van een actieve venster heb je speciaal programmatje nodig. Je kan er vele vinden op het internet.
Als je een capture maakt met ALT + Prnt scr. maakt en hem daarna met paint bewerkt kun je ook het actieve venster maken. En dit is gratis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het geval je een Apple Macintosh hebt:

Appel-shift-4 en vervolgens op je spatiebalk klikken
Dan zie je een camera, met je muis kan je de camera bewegen en kan je kiezen van welk venster je een screenshot wilt maken. klik met je muis en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows 7 heeft een standaard knipprogramma. Erg handig!

Typ; 'knipprogramma' in in het zoekvenster en je komt hetm tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de combinatie ALT-PRTSC.

Dan heb je een screenshot van alleen het actieve venster in plaats van je hele scherm. Vervolgens kun je in een ander programma (bijvoorbeeld Paint) je screenshot plakken (CTRL-V) om hem op te kunnen slaan. Of als je het screenshot wilt gebruiken in een document, het rechtstreeks plakken in bijvoorbeeld Word.