Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het beste cd's reinigen?

Ik denk dat een aantal cd's vettig geworden zijn door het vastpakken. Is er speciaal spul om cd's te reinigen of zijn er ook huis-, tuin- en keukenmiddeltjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Met een brillenpoetsdoekje.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als dat niet aanwezig is, gebruik dan een andere zachte stof, zijde of iets dergelijks.
Verder moet je altijd van binnen naar buiten, verticaal vegen, omdat hij dan minder snel beschadigt en omdat als je hem beschadigt de krassen verticaal zullen lopen en verticale krassen hebben geen effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje spiritus op een zacht doekje is de aangewezen manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon met reflex.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste methode is met een zacht doekje waarop je een druppeltje alcohol (70% gedenatureerd) van de drogist doet. Zachtjes wrijven en dan nog even wachten tot het vervlogen is.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ik doe het altijd met afwasmiddel en water. Afdrogen met een glazendoek want die pluist niet. Soms neem ik een natte tissue en dat helpt ook. Glassex gaat ook prima.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zijn ze nu erg vet en lukt het niet met gewoon spul, dan kan je ook speciale reinigingsdoekjes in een doosje kopen.
Hiermee kan je ook het vlakscherm van je monitor of TV reinigen. Er zijn ook setjes met een zacht borsteltje, een zacht doekje en een klein sprayflesje met vloeistof. Het is te koop bij drogisten ( schoonmaakmiddelen), Blokker had ze ook hier en computerzaken hebben ze zeker.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, gewoon in afwaswater :) Natuurlijk niet even lekker gaan schrobben met een borstel, maar voorzichtig met een zachte spons of doek vegen.
Ik gebruik altijd glassex met keukenpapier,perfect schoon!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste en goedkoopste manier is onder de kraan afspoelen (koud water) en afdrogen met een schone theedoek, deze wel van binnen naar buiten wrijven, dus van het gaatje naar de buitenrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding