Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn laptop er echt slecht aan toe?

Heb een paar wekenge leden een laptop gekocht en er nog geen goeie anti-virus software op gezet. Er verschijnen nu bij het opstarten steeds schermpjes van het voorgeïnstalleerde MCAfee waarin wordt beweerd dat mijn laptop er erbarmelijk aan toe is en ik hun software maar snel moet installeren. Is dat een reclametruc, of is hun informatie betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
483

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niks aan de hand, download microsoft security essentials, gratis te donloaden bij microsoft en even draaien dan moet het probleem overzijn en heb je gelijk een goede bescherming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt me een reclametruck

Verwijder alle voorgeinstalleerde meuk van je laptop en koop gewoon de programma`s welke je nodig hebt, naar eigen keuze.

Daar hoort uiteraard ook een virusscanner bij.

Dat kan best McAffee zijn, maar er zijn genoeg anderen waar je uit kunt kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook oppassen wat je download.
spyware is erg vervelend.
dat zijn programma's die zich voor doen als betrouwbare antivirus programma's, maar eigenlijk alleen maar op geld uit zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame.
Ik heb helemaal geen virusscanner en heb al tientallen jaren geen virus. Je moet gewoon oppassen wat je opent.
P.s. Lees je mail even ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het een verkooptruc is.
Persoonlijk gebruik ik AVG antivirus. Het is en gratis te downloaden en vereist minder geheugen, vergeleken met andere grote en bekendere antivirus programma's. Je kan snel en makkelijk de meeste recente virussen up to date houden. Tegelijktijd is het de meest populaire programma die gedownload wordt via www.download.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mcafee vind ik geen goede. Ze proberen zich altijd en overal op je systeem te installeren, ook bij andere software mee.

Geen idee of het zichzelf al heeft weten te installeren, zo ja, even de McAfee removal tool downloaden en doen.

Daarna, kun je kiezen uit Microsoft security essentials, (goede beveiliging, originele windows moet er op staan!)

AVG, prima beveiliging, gratis
Avast, prima beveiliging, gratis

Verder raad ik je aan om toch ook Malwarebytes Antimalware te downloaden en installeren. Die vindt vaak toch nog rommel op je pc.

Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding