zit nu in de windows cmd. hoe kom ik van d: in 1 ruk naar mijn thuismap? heb geen zin om helemaal te cd'en

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ha die Frits,

Je hoeft ook niet 20 keer te cd'en.
Als je in D: zit kun je in 1 ruk naar je thuismap met het volgende commando:

c: & cd %homepath%

Je hoeft het dus maar 1 keer te doen.

Uitleg: C: brengt je naar je c schijf (maar dat wist je al..) & gebruik je om een extra commando toe te voegen en met cd %homepath% ga je rechtstreeks naar je thuismap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet je er nog meer?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
c: & cd %homepath%\bureaublad
c: & cd %windir% Maar dit geld alleen voor als je van de D: schijf komt, als je al op de C: schijf zit dan kun je c: en & gewoon weglaten. (dus dan alleen cd %windir% etc...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
thanks man

Andere antwoorden (2)

Kun je doen met cd %HOMEPATH%

Alle environment settings opvragen:
set
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon cd \
thats all

Toegevoegd op 09-05-2009 08:42:04
(sorry vraag verkeerd gelezen)