Ik ben mijn schoollaptop gereed aan het maken...

Welke programma's zijn een must-have zodat ik op school niet voor verassingen kom te staan? Het is natuurlijk niet handig als je er opeens achter komt dat je dat programma niet hebt geïnstalleerd.

Toegevoegd na 1 dag:
Na een vraag: De opleiding die ik ga volgen is de opleiding International Business Studies. Een Engelstalige opleiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Word, Excel, Powerpoint standaard.

Toegevoegd na 43 minuten:
Op de site Lifehacker hebben ze een aantal artikelen besteed aan Back to School de afgelopen dagen.

Er wordt ook veel software besproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Van Dale pocket woordenboeken voor op je pc.
-Goeie muziek
-En spelletjes
(voor als je klaar bent met je school opdrachten en als je dan niets meer te doen hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat MS Office wel een beetje vanzelfsprekend is raad ik je aan je te verdiepen in Minmapping software. Dit kan je goed gebruiken als je aan het leren bent. Je maakt er relaties mee van begrippen en dat is een heel erg goede manier van leren. Op sommige scholen wordt er ook aandacht besteed aan Mindmapping.

In de link staat meer informatie en ook links naar programma's. Ik gebruik zelf Mindmanager, maar dat is niet gratis. Je zou eerst eens op zoek kunnen gaan naar gratis alternatieven. Inspiration 8 is wellicht leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het programma Bullzip. Dit is een PDF print programma en nog gratis ook. Als je in een programma de printer Bullzip selecteert dan maakt hij van je printje een PDF file.
Je kan tevens een watermerk aan deze documenten er mee toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Everything; een zoekprogramma voor je PC (RAZENDSNEL!!)
- Google Chrome voor een snelle manier van webbrowsen
- Microsoft Security Essentials; antivirusprogramma (gratis)
- Installeer een goed officepakket zoals Microsoft Office (goedkoop te verkrijgen via slim.nl voor scholieren) en als je dat niet wilt in ieder geval een goede tekstverwerker (bij voorkeur Microsoft Office Word) en een PowerPoint Viewer (en Excel of een Excel Viewer). De 'viewers' zijn gratis maar daarmee kan je dus echt alleen 'viewen' en dus niet bewerken.
- Zorg voor een goede back-up van je schoolbestanden. Hoeft geen programma te zijn maar als je bang bent dat je het vergeet zou je GFI Home Back-up kunnen gebruiken (gratis voor thuisgebruik: http://www.gfi.nl/backup-hm)
- Installeer de juiste codecs voor het afspelen van videobestanden (XP Codec Pack voor XP; Vista Codec pack voor Vista of een andere voor Windows 7. Google maar even)
- Houdt je computer schoon met CCleaner (ook gratis)
- Er is nog veel meer te installeren maar volgens mij heb ik alle basics wel genoemd (samen met de mensen die al eerder hebben geantwoord). Geef eventueel aan welke opleiding je doet zodat ik je misschien wat specifiekere programma's kan tippen voor je opleiding. Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CCleaner is onmisbaar.