Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe download ik een windows 8 driver voor mijn extern harde schijf?

Hallo,
Ik heb vorig jaar een extern harde schijf (western digital elements 1042) gekocht. in het begin deed deze het prima op mijn laptop met windows 8, alleen de laatste weken niet meer.. bij 'deze computer' komt hij niet meer te staan en kan ik hem dus niet openen. ik heb bij 'programma's en printers' gekeken en daar staat hij bij 'onbekend'.. :$ ik ben er even mee naar de winkel terug geweest en daar zeiden ze dat ik een driver voor windows 8 moest downloaden en hij het dan weer zou kunnen doen..
Mijn vraag: waar kan ik deze driver downloaden? moet ik deze op mijn extern harde schijf zetten of op mijn laptop? en is dit inderdaad de juiste oplossing..?

ps. hij doet het wel op de vaste pc en mijn oude laptop met windows vista, maar weer niet bij een kennis.. (laptop met windows 8..)

bvd!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij Western Digital zijn ze heel erg goed met service geven. Zelfs voor een schijf van 2 jaar oud, geven ze nog ondersteuning. Ik heb m.b.v. hen ook een schijf van 2 GB, weer helemaal kunnen repareren. Hier is de link: http://support.wdc.com/product/download.asp?wdc_lang=en
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor een externe harddisk heb je bij gebruik van een modern besturingssysteem geen driver nodig. Althans niet bij een klassiek exemplaar.

Dus nee, het is niet de driver.

Geen exotisch bestandssysteem waar je windows 8 toevallig de nodige software niet voor heeft?

Niet toevallig verborgen in het register of mbv schijfbeheer?

Ook daar niet te zien en geen gek icoontje in apparaatbeheer?

En is de schijf te zien als je de linux-live-distro-test uitvoert?

Geven andere externe harddisks op die laptop ook problemen?

Door dat soort dingen te proberen zou je er toch moeten kunnen achterkomen of het een softwarematig probleem is, aan de schijf ligt, mss zelfs aan de usb-poort, etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding