Is een programma om je ip adres te veranderen, legaal?

dus bijvoorbeeld als je nederlander bent, maar je wil een amerikaans ip adres krijgen, voor de tijd dat je pc/programma aanstaat.

is dat legaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.2K

Antwoorden (6)

Ja hoor, dat is legaal mits jij er geen illegale dingen mee doet.

Wat je bedoeld is trouwens gebruik maken van een anonieme proxy server.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oja, wanneer jij illegale dingen doet op zo´n proxy, wordt je natuurlijk niet vervolgd voor het gebruik van een proxy op zich, maar om het strafbare feit. Ook kan de eigenaar van de proxy flink in de problemen komen.

http://www.iusmentis.com/websites/anoniem/ is trouwens een leuke link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee lijkt me niet.

er zijn zelfs programma's voor.

Of via webistes als anonymouse.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen veilige programma's die dit doen, en zeker geen gratis programma's. Je kan het beste online proxies gebruiken, maar gebruik dan een programma als Web of Trust of iets vergelijkbaars zodat je geen onveilige proxies gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij wilt is niet je ip-adres veranderen, maar de route waarlangs je webpagina's ophaalt.

Je ip-adres van je pc kun je gemakkelijk veranderen, namelijk. Als je naar je netwerkomgeving gaat en vervolgens naar de eigenschappen van je lanverbinding, dan kun je bij Internet Protocol de instellingen wijzigen.

Je kunt dan van automatisch naar manueel gaan en elk willekeurig ip-adres invullen. Of je dan nog verbinding met internet kunt maken is de vraag (hoogst twijfelachtig). Als je geen router hebt, maar rechtstreeks vanaf je computer verbinding maakt, dan heb je ineens niet meer het juiste groepsadres voor je ISP (je internet provider). En ben je bovendien in overtreding als je een niet vrij ip-adres gebruikt ( http://en.wikipedia.org/wiki/IP_address#IPv4_private_addresses ) hebt.

Maar als je gebruik gaat maken van een proxy, dan verandert jouw ip-adres niet (en is het in principe nog steeds te traceren...).
rose
13 jaar geleden
met de onderstaande link kan jij je ip adres veranderen.

http://www.whatismyip.be/hide.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem ISDN.
als je kabel of adsl hebt krijg je een ip adres toegewezen (of je dat kunt veranderen dat weet ik niet)
maar bij ISDN is het zo dat je iedere keer weer een ander ip adres krijgt.
ja dat kan. precies zoals jij het beschrijft. Je bedoelt dat je anderen laat denken dat je uit Amerika komt maar je komt gewoon uit nl. Dit programma maakt dan verbinding met een server in de USA en zorgt ervoor dat het lijkt alsof je er ook vandaan komt. dit programma heet Hotspot Shield. Google heet maar eens.kijk maar even bij de bronnen. daar staat hun website. veel succes!
)als je op hun website komt, klik op de download knop aan de rechterkant