Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil formatteren maar ik kan niet booten van CD omdat mijn drive stuk is. Hoe kan ik het met een externe driver toch doen?

Ik wil mijn Windows CD vanaf een externe CD-driver installeren maar als ik naar het boot-menu ga, zie ik 3 mogelijkheden: optical drive, removable drive en harddiskdrive (of zoiets). Ik heb alle 3 geprobeerd maar het lukt niet. Hoe los ik dit nou op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
542

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij het opstarten, nog voor het scherm van windows begint te laden, drukt u op F2 ofwel F12. Van zodra u in u bios bent, moet u deze instellen zodat de pc opstart vanuit USB (externe cd-driver is aangesloten via USB) Daarna terug herstarten met de externe cd driver ingeplugd en de cd erin natuurlijk. Op de website die ik heb toegevoegd vind u een handleiding omtrent de bios. Bios verschilt wel naargelang het moederbord dat u gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding