Vraag over iTunes.

Ik wil mijn computer weer helemaal verversen. Dat betekent dat Itunes al haar nummers kwijtraakt. Alle muziek moet dan overnieuw geïmporteerd worden. Ook is dan alle informatie verloren dus aantal sterren van het nummer dat je leuk vond, aantal keren beluisterd en dat soort dingen. Is er een manier om dit tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ja dit kan. Je kunt je bibliotheek exporteren.
Via bestand en dan export library (of zoiets, ik heb iTunes nu niet bij de hand).
Hiermee wordt alle info van liedjes, aantal keren afgespeeld etc, in een bestand gezet (xml).

Vervolgens kun je dit bestand weer importeren als Windows opnieuw geinstalleerd is en je hebt alle nummers met sterren en info weer terug.

Let op! Zorg er wel voor dat alle nummers in dezelfde map staan als voor de herinstallatie, deze info staat ook in het xml bestand en iTunes gaat anders zeuren dat hij het nummer niet kan vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de muziek in dezelfde map staat als voor de herinstallatie, hoef je alleen het xml bestand te importeren, en niet alle losse nummers opnieuw op te zoeken.
Kimath
13 jaar geleden
Waneer ik Windows XP op mijn PC opnieuw instaleer kopieer ik de hele iTunes map in "C:\Documents and Settings\\My Documents\My Music\"
naar een tijdelijke usb schijf, na de install (en iTunes install) zet ik het weer terug..
ik neem aan dat het bijna t zelfde werkt bij Windows 7, alleen de locatie is anders.