Kun je met gmail of iets anders automatisch een e-mail reply sturen als er bepaalde steekwoorden in de ontvangen email zitten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb even voor je gekeken, dit kan niet met Gmail, waarschijnlijk wel met 3rd party software, al zou ik niet weten welke. Je kan het wel automatisch verwijderen, doorsturen naar een ander emailadres, direct archiveren, etc.

Ja, dat kan met Gmail. Je moet dan een filter maken (klik op "Create filter") en in het veld "has the words" de steekwoorden invullen (ik gebruik Gmail in het Engels, maar in het Nederlands zal er wel zoiets als "bevat de woorden" staan). Bij de volgende stap geef je dan aan dat je het wilt forwarden en kies je het forwardadres. Klik op "Create filter" en je bent klaar. Noot: Gmail wil wel dat je dan eerst een forwardadres aanmaakt (achter de "forward"-optie zit een link waar je daarvoor op kunt klikken). Zo'n forwardadres moet ook eerst geverifieerd worden, anders mag je er geen mail naar forwarden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100