ik krijg mijn mail binnen via outlook op mijn vaste computer maar wil dit nu overzetten op mijn laptop.Kan dit en zo ja, hoe doe ik dat?

Hoe gaat het dan met het adresboek? Ben ik dan ook alle adressen kwijt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Gewoon aanmelden voor Outlook op je laptop. Als je op beide alle komende mails wilt ontvangen moet je instellen dat een "nieuw bericht nog even op de server blijft". Het aantal dagen wat je inschat dat je in die tijd je andere computer hebt ingeschakeld. De handleiding hiervoor vindt je hier: http://www.bys.be/web/download/emailserver.pdf
Dit moet je dus op beide computers instellen.

Als je alles wilt overzetten is dat redelijk makkelijk te doen met de de laatste paar Outlook versies. Ik ga hier niet alles uittypen dus heb ook hiervoor even een handleiding opgezocht voor je: http://tinyurl.com/38thsc5

Gooi niet de oude installatie weg voordat je alles gecontroleerd hebt. Ik heb handleidingen opgezocht voor Office 2003. Die zijn wel toepasbaar op andere versies maar sommige uitbreidingen zorgen ervoor dat de handleiding niet 100% accuraat is. Geef dit ook aan als dat het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je outlook al op je laptop hebt staan, moet je op je laptop de accountgevens instellen van de mailadressen die je met outlook daar wil binnen halen.

Je huidige mail en contactpersonen/adressen die je nu op je vaste pc in outlook hebt staan kan je per map (bijv eerst postvak in, dan de contactpersonen) alles selecteren (ctrl a) en in bijv mijn documenten een map aanmaken en daar in slepen. Je sleept dus de geselecteerde mail of contactpersonen naar een map op je pc. Die map kan met een USB stick over zetten op je laptop. Je doet dan daar hetzelfde, maar omgekeerd. De inhoud van de mappen sleep je dan terug outlook in.
Succes