Bestandsoverdracht van pc naar pc, waarom fluctueert de overdrachtstijd? (zie uitleg)

ik help wel eens mensen op afstand, en dan zet je nogal eens een bestandje over om bijvoorbeeld de pc schoon te maken. Maar bij die overdracht van pc naar pc mbv bijv teamviewer, staat er een tijd bij, van nou, de overdracht duurt zo en zo lang.

nu gedraagt die tijd zich bij mij als knipperlicht... elke seconde staat er OF 1uur12min, OF 2uur24min als mogelijke duur van de overdracht...

Hoe weet ik nou hoe lang het gaat duren dan? de snelheid lijkt net zo'n knipperlicht... 80-160kb/s.

Iemand een idee waarom die tijd zo fluctueert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De drukte op de verbinding tussen de PC is niet constant, hierdoor kunnen er soms wel en soms niet heel efficient informatie pakketjes verstuurt worden. Afhankelijk van je software, krijg je wel of geen gemiddelde over heel veel stukjes verstuurd bestand: Als je elk verstuurt informatie pakketje afzonderlijk gebruikt om de snelheid te bepalen, fluctueert dit heel sterk. Echter, als je elke paar honderd pakketjes de snelheid berekent, krijg je een betere schatting. In jouw geval wordt het heel veel berekent om basis van weinig pakketjes.

Je kan er weinig mee op dit moment.