Waarom gaan spellen en films langzamer nadat ik een klein poosje speel/kijk?

Ik heb een acer laptop. De Acer Aspire 8930. Indien ik een spel speel. Neem bijvoorbeeld Just Cause 2 gaat hij in het begin mooi soepel. Als ik alleen een klein poosje speel gaat het ineens veel meer stotteren en een stuk langzamer. Het is me opgevallen dat dit rond het moment is dat de fan van mijn CPU harder gaat blazen. Dit hoort toch niet zo te zijn? Ook met Dirt 2 is dit ontiegelijk irritant. Het spel gaat in het begin namelijk mooi soepel. En na een poosje gaat hij te traag om lekker te kunnen spelen, zelfs als ik alle opties op laagst zet.

Hetzelfde valt me op met alles wat ik doe in windows 7. Indien mijn fan harder gaat blazen duurt het slechts een minuut en het desbetreffende programma gaat langzaam. Vooral bij het kijken van HD films is dat erg irritant. Gek genoeg gebeurt het bij HD films langer niet altijd, bijna nooit eerder.

Ook als ik internet gaat mijn fan soms harder blazen, en danineens gaat alles met firefox (Of IE als ik dat op dat moment aan het gebruiken was) langzamer. Ik kan hier echt geen verklaring voor verzinnen. Ik heb overal de zelfde drivers.
De games speel ik momenteel onder Windows XP, maar eerder ook onder windows 7. Ik heb een dualboot gemaakt in de hoop dat de spellen niet meer langzamer zouden gaan bij het gamen.

Het kan niet aan de drivers liggen. Ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd én de ouderen. Dit voor de GPU en de CPU kon ik niet echt drivers voor vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit klinkt voor mij toch alsof je te weinig Ram geheugen hebt, hetzij in je laptop voor je besturingssysteem, hetzij in je vid kaart. Sinds ik beide vernieuwde naar betere specificaties, gaan mijn spellen en fans niet meer zo irritant tekeer. Vooral de zware dingen, games, win7, dat zorgt ervoor dat je pc geheugen "volloopt" zogezegd. Ik zou dus even je specificaties nakijken, en zien of je de game eigenlijk wel kan spelen op je laptop. Over het algemeen zijn laptops niet de beste dingen als het op gamen aankomt. (helaas...) Toegevoegd na 6 minuten: * Ik heb even je specificaties zitten lezen, en ik zie niks waarvan ik denk: wauw, die laptop kan gamen! Ik vind de specs vooral geschikt voor het goed afspelen van audio en video, maar het feit dat je al last hebt bij hd..... doet mij het ergste vrezen over de "zwaarte" van je laptop. Toegevoegd na 1 dag: * na nader onderzoek... toch oververhitting.. heb je al eens een hitte sensor aangezet?

Het klinkt alsof de CPU in snelheid terug schakelt als ie warm wordt. In de bijgevoegde link wordt de temperatuur van een HP laptop besproken met dezelfde processor als jij hebt. Kort gezegd komt het advies neer op het schoon blazen van de ventilatie openingen en extra (externe) koeling. Je zou een ventilator op je laptop kunnen richten om te kijken of dat het probleem oplost.

Bronnen:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Noteboo...

ik vind een laptop zowiezo geen platform voor zware games. maar goed zo te horen kan je cpu het niet echt aan waarschijnlijk vanwege allerlei achtergrond proggie probeer eens advance system care naast en goeie cleaner zit er ook een gratis game mode optie bij erg handig let wel er is een gratis versie dus lat je niet verleiden tot koop de gratis versie is prima

Bronnen:
www.iobit.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100