hoe werkt time machine op n mac?

time machine kopieert bij mij alle bestanden van mn mac op een externe harde schijf. nu is de schijf vol, en wist ie automatisch de eerste kopieën. dat wil ik helemaal niet! ik wil de externe harde schijf gebruiken om zelf dingen op de zetten die ik wil bewaren in plaats van dat time machine telkens een hele kopie maakt van mn hele computer (en zo dus snel vol raakt)
maar ik krijg dat maar niet veranderd...en het lukt meer ook niet om de al gekopieerde bestanden op de externe harde schijf te verwijderen.
weet iemand hoe ik dit kan veranderen of waar ik moet zijn voor hulp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

In de voorkeuren van Time Machine kun je instellen van welke map wel en van welke map niet een backup gemaakt moet worden. Ook kun je daar Time Machine in- of uitschakelen.
Als je Time Machine uitzet, kun je de externe harde schijf weer wissen. Heel eenvoudig allemaal.
Je gaat naar de Systeemvoorkeuren die je in het menu onder het Appeltje vind. Je ziet gelijk hoe je je TM aan- en uit kunt zetten. Als je op Opties... klikt, kun je mappen selecteren die wel of niet een backup moeten krijgen.
Moet lukken, nu. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien een idee om de time machine te laten backuppen naar een andere disk? Zie onderstaande link.
tonijn
13 jaar geleden
Na een eenmalige totale backup, maakt TimeMachine standaard één reservekopie per uur, het enige wat dan wordt gebackupt zijn files die zijn gewijzigd of zijn toegevoegd, dus geen totale nieuwe backup. En volgens mij betekent het wissen van de oudste kopie niet dat je bestanden kwijt raakt, hoogstens exemplaren die je ooit hebt verwijderd of oude versies van hetzelfde bestand.
En ja, er valt niet veel aan in te stellen, maar het werkt feilloos en vooral gebruikersvriendelijk.
Maar als je zelf alles wil regelen kan dat natuurlijk ook: ga naar systeemvoorkeuren / time machine en zet time machine gewoon uit. Of koop een PC :-)