Waarom neemt Word mijn achtergrond kleur niet mee in het printen?

Ik wil graag een A4 uitprinten waar een achtergrond kleur op is ingesteld. Op het vel staat gewoon tekst en een afbeelding. Echter, de achtergrond kleur wordt niet meegeprint. Het lijkt niet aan de printer te liggen, want als ik een afdrukvoorbeeld maak, is het vel ook opeens weer wit.

Wie o wie kan mij helpen? BVD!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
27.6K

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je de NL-versie van Word 2007 gebruikt.

--  Klik linksboven op de grote ronde Office-knop.
--  Klik onderaan op Opties voor Word.
--  Klik aan de linkerkant op Weergave.
--  Zoek het blauwe balkje Afdrukopties.
--  Vink de bovenste twee vakjes aan.

Dit zou voldoende moeten zijn.

Voor de volledigheid kun je ook het volgende doen. Je zit bij de Opties voor Word, op de plek waar je hierboven op Weergave hebt geklikt. Daar doe je nu het volgende:

--  Klik aan de linkerkant op Geavanceerd.
--  Schuif naar beneden tot het derde blauwe balkje
    (dat heet Documentinhoud weergeven).
--  Vink daar het bovenste vakje aan (Achtergrondkleuren
    en -afbeeldingen weergeven in de afdrukweergave).
--  Klik op OK.

Succes!
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was even puzzelen (heb nog de 2003 versie), maar het is gelukt. Ontzettend bedankt, je hebt me enorm geholpen!
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn om te horen!

Andere antwoorden (1)

Voor de gebruikers van Word 2003 gaat het als volgt:
Ga naar Extra, klik op Opties. Kies voor Afdrukken, en zet dan vinkjes in de vakjes voor Afdrukken op achtergrond, en Achtergrondkleuren en -afbeelden. Sluit af met OK.
Amadea