Hoe kan ik een bestaand programma naar de voorgrond brengen met een ms-dos commando?

Bijvoorbeeld als er een mailte binnenkomt dat een ms-dos commando firefox opent met een tabblad gmail of iets wat er op lijkt.

Het eerste gedeelte heb ik al (via thunderbird addon), alleen dat ms-dos commando nog.

Toegevoegd na 9 minuten:
Met bestaand programma bedoel ik een programma die al gestart is.
Dus bijvoorbeeld firefox en dat deze dan naar de voorgrond geforceerd wordt (hetzelfde als je hem aanklikt) en dan een tabblad opent met daarin een bepaalde pagina.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Voor firefox gebruik je (b.v.)

Firefox www.google.nl

(om google te openen in een nieuw tabblad)

Toegevoegd na 2 minuten:
Algemeen kun je gewoon de naam van het uitvoorbare bestand intikken.

thunderbird (of thunderbird.exe)
explorer (of explorer.exe)

bij explorer kun je dan ook een bepaalde map aangeven, b.v. : explorer.exe D:\mapnaam
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opent deze dan niet een nieuwe instantie van bijvoorbeeld firefox?
rose
13 jaar geleden
Ik heb het net geprobeerd en toen nam hij het openstaande venster...