Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn reparateur toegang krijgen in mijn bestanden komen als hij het wachtwoord niet weet?

Laptop <lenovo> moet worden voorzien van nieuwe scharnieren en de bestanden blijven bewaard maar wil niet dat hij in mijn bestanden kan komen
Soms word er gevraagd om je laptop te vergrendelen met ctrl L maar dan moet je de laptop ook weer ontgrendelen en dat weet ik niet. mischien te moeilijk

3 maanden geleden
in: Software
BonBonvanJohn
3 maanden geleden
Tja Een goeie reparateur gaat natuurlijk niet zitten neuzen in jouw bestanden. Hij zou natuurlijk wel een live desktop versie van Linux kunnen starten en zo in je bestanden kunnen. Daar heeft hij je wachtwoord niet voor nodig. Het is een kwestie van goed vertrouwen.
Vaughn
3 maanden geleden
Reparateurs werken vaak met een bepaalde ethiek, en dat houdt in dat zij niet in documenten gaan lopen grutten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je reparateur het wachtwoord niet weet, kan hij meestal niet bij je bestanden komen, mits je een goede beveiliging hebt ingesteld.

De meeste laptops vragen om een wachtwoord om toegang te krijgen tot het gebruikersaccount, waar je bestanden staan. Dus zolang je het wachtwoord niet deelt, zouden je bestanden veilig moeten zijn.

Sommige reparateurs kunnen met speciale software de inhoud van een schijf benaderen, dus het is goed om ook een back-up te maken van belangrijke bestanden voor de zekerheid.

Wie heeft er tips voor het beschermen van je bestanden tijdens een reparatie? Hebben jullie ervaringen gedeeld met het beveiligingsaspect in zulke situaties?
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Vaughn
3 maanden geleden
Gwen spreekt zichzelf binnen 3 alinea tegen. Eerst meestal niet, daarna alleen met speciale software, geen van beiden beweringen klopt.
SingingCoyote13
3 maanden geleden
gwen weer. ja @vaughn inderdaad ik weet nog dat je gewoon met een live disc of usb image van linux bv xubuntu op de harde schijf kan neuzelen van iemand die windows van een wachtwoord heeft voorzien. vroeger had iemand een laptop met een wachtwoord en wachtwoord was vergeten en de laptop stond op het punt kapot te gaan (oververhitting na elke opstart binnen 5-10min). toen heb ik een live image gebruikt om alle fotos voor diegene ernog halsoverkop af te halen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing