Hoe kan ik op een Canon Pixma MG 5350 scannen zonder inkt cartridges?

heb een al wat oudere printer/scanner combinatie, hoewel ze nog steeds ondersteuning krijgen van canon (cartridges en download via canon.nl),
Canon Pixma MG 5350.
nu hebben ze uit geldzucht, want als je dit googled dan geven ze het zelfs in sommige artikelen toe, ervoor gezorgd dat je bij deze printer/scanner combinatie NIET kan scannen als je inkt cartridges OF leeg zijn of niet aanwezig., Heeft iemand hier iets op gevonden ? desnoods iets via linux ?
de oplossing hoeft niet per se windows gebonden te zijn, mag ook via linux.

3 weken geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je wilt scannen terwijl je printer heeft gedetecteerd dat een of meer van je inktcartridges of inktreservoirs leeg zijn, moet je een van de volgende stappen ondernemen voor elke lege inktcartridge of elk leeg inktreservoir.

Vervang elke inktcartridge of elk inktreservoir dat door de printer als leeg wordt geïdentificeerd en sluit de printerklep;

of

Schakel voor elke inktcartridge of elk inktreservoir dat door de printer als leeg wordt geïdentificeerd, de functie uit die het inktniveau in de inktcartridge of het inktreservoir detecteert.

Bij alle PIXMA-modellen behalve de G-serie PIXMA-modellen, kun je het inktdetectiesysteem uitschakelen met de geïnstalleerde lege inktcartridges of -reservoirs door de Stop-knop op de printer minstens vijf (5) seconden ingedrukt te houden en vervolgens los te laten. Bij G-serie PIXMA-modellen kun je dit doen door de Start-, OK- of Hervatten-knop in te drukken en direct los te laten, of door de instructies op het LCD-scherm van de printer te volgen.

Door deze handeling uit te voeren, kun je blijven scannen zonder inkt in de cartridge of het reservoir zolang alle cartridges of reservoirs (zelfs als ze leeg zijn) in de printer blijven zitten.

Opmerkingen:
Als de functie voor het detecteren van het resterende inktniveau in een inktcartridge of reservoir is uitgeschakeld, wordt de inktcartridge of het reservoir in het wit weergegeven op het touchscreen (als de printer een touchscreen heeft) wanneer je het geschatte resterende inktniveau controleert.
Als er door individuele gebruiksfactoren nog een resthoeveelheid inkt in de cartridge(s) of het reservoir(s) zit en je blijft afdrukken of kopiëren, kan de beeldkwaliteit verminderd zijn.
© 2022 Canon U.S.A., Inc. Alle rechten voorbehouden. Verveelvoudiging, geheel of gedeeltelijk, zonder toestemming is verboden.

[1] Als je het inktdetectiesysteem uitschakelt wanneer een inktcartridge of reservoir als leeg wordt geïdentificeerd, en vervolgens een andere inktcartridge of reservoir in je printer als leeg wordt geïdentificeerd, moet je hetzelfde proces volgen om het inktdetectiesysteem voor die cartridge of dat reservoir uit te schakelen. Zodra je printer heeft gedetecteerd dat alle inktcartridges of reservoirs leeg zijn, en je hebt het inktdetectiesysteem voor elk uitgeschakeld, blijft het inktdetectiesysteem uitgeschakeld, en hoef je het niet opnieuw uit te schakelen telkens wanneer je de scanfunctie gebruikt.
escape
3 weken geleden
SingingCoyote13
3 weken geleden
Het blijkt dus dat je alle inktcartridge-sloten vol met inkt cartridges moet hebben - ook al zijn deze leeg !! - dus niet verwijderen als er een lege tussenzit, of die bewaren ! ik had een paar lege eruit gehaald, en dan werkt niets meer, dan werkt die 5 sec truk ook niet meer. maar als je de sloten vol hebt met - ook al zijn ze lege - inktcartridges, dan moet je de printer aan zetten en inderdaad -5 SEC- op stop drukken. en presto. voortaan heb je de melding ook niet meer na aanzetten van de scanner/printer combo. heel erg bedankt ik wilde het apparaat bijna al wegdoen omdat ik de cartridges te duur vond maar vond het jammer omdat ik wel nog een scanner nodig had. - gelukkig werkte bovenstaand en kan ik nu scannen.

Andere antwoorden (1)

Wat escape schrijft zal wel kloppen maar als je het analoog wil doen kun je de cartridges met een injectiespuit vullen met water.
3 weken geleden
escape
3 weken geleden
Dat is ook een goede tip van Janjan. Als je daarvoor gedestilleerd water gebruikt, kun je hem later weer gewoon met inkt gebruiken.