Hoe stel ik in Word in dat de verticale schuifbalk (scroll bar) altijd zichtbaar blijft?

Ik heb graag voortdurend in beeld hoever ik naar beneden zit in een document.
In Windows 11 heb ik dat altijd zo gebruikt, en in Firefox werkt het goed, maar in Word is het recent bij een update of zo komen te vervallen. Nu moet ik weer elke keer even mijn muis bewegen en dan is de scroll bar alleen maar even (gedurende 6 seconden) zichtbaar en verdwijnt dan weer.
Hoe stel ik in dat de schuifbalk ook in Word voortdurend zichtbaar blijft?
Ik heb Win11 en MS365 met Word versie 2402.

En File > Options > Advanced > Display > Show vertical scroll bar staat wel degelijk aangevinkt.

3 maanden geleden
in: Software
SimonV
3 maanden geleden
Word opnieuw installeren?

Antwoorden (1)

Je geeft aan, dat je bij de opties de Vertical scroll bar hebt aangevinkt.
Daarna moet je dit ook nog aanvinken in het lint.
Ik weet niet hoe de opties in het Engels heten (ik heb zelf de Nederlandse versie van MS365).
Maar als je Wordt hebt geopend, ga je naar:
Beeld (in de regels direct onder de blauwe kop van Word)
Dan heb je ergens, ongeveer in het midden, drie vakjes boven elkaar, die je aan kunt vinken.
Als je hier de bovenste optie (in het Nederlands: Liniaal) aanvinkt, zouden zowel boven als aan de linkerkant van het document een liniaal getoond moeten worden.
3 maanden geleden
Bordensteker
3 maanden geleden
Helaas betreft dat het tonen van de liniaal (ruler), en dat is echt iets anders dan de schuifbalk (scroll bar) waarmee je het document onhoog en omlaag kunt schuiven (wat sneller gaat dan met het muiswiel). Bovendien (en daar gaat het mij vooral om) kun je aan een verticale schuifbalk die voortdurend in beeld blijft steeds zien hoe lang een bestand is en hoe ver je er al in bent.
AnnBoo8146
3 maanden geleden
@Bordensteker, ik heb nog eens goed gekeken, en je hebt inderdaad gelijk.
Mogelijk heb je iets aan de volgende site:
https://support.microsoft.com/en-gb/office/show-scroll-bars-in-word-or-excel-0832a478-0be8-400f-8201-4c4ba9f85090
Bordensteker
3 maanden geleden
Alles wat daar opgedist wordt blijkt onbruikbaar of niet van toepassing. Bedankt voor het meedenken en zoeken!