Waarom is de PostNL postzegelcode maar 5 dagen geldig?

Met 1.868.493.153.116.136.448 unieke codes kan dat best 2 jaar zijn toch?
https://shop.postnl.nl/webshop/postzegels/postzegelcode

4 maanden geleden
in: Software
1.2K
TurfGraver
4 maanden geleden
Aangezien je online binnen 1 minuut kunt bestellen én ontvangen is veel langer ook niet nodig.
bjaspers
4 maanden geleden
stel: ik koop vandaag een code, maar verstuur pas over 7 dagen. Dan is de code ongeldig...
ronron1212
4 maanden geleden
Moet je later kopen heeft toch geen zin dagen van te voren te kopen.
Utrecht
4 maanden geleden
Je moet geen problemen zoeken die er niet zijn. Je kan op elk moment zo'n code kopen, zelfs staande voor de brievenbus. Er is geen reden dit ver vooruit te gaan doen.
Amadea
4 maanden geleden
Het heeft ermee te maken dat men in het sorteercentrum kan zien welke codes de laatste vijf dagen verkocht zijn. Bij langere geldigheid is niet te controleren of er niet gefraudeerd wordt.
tinus1969
4 maanden geleden
Ik vermoed ook dat PostNlL wil vermijden dat er oude codes rondzwerven met alle problemen die dat geeft ( controle/discussie op geldigheid maar ook boekhoudkundig, want er is wel betaald maar nog niet geleverd).

Geef als eerste antwoord