Waarom kan ik geen .png bestand meer zien?

Een afbeelding zelf door de computer als png bestand opgeslagen kan ik plotseling niet meer openen. "Fatale fout bij het lezen van PNG-a bestand" krijg ik te zien. Hoe is dit op te lossen?

7 maanden geleden
in: Software
1.1K
Ritsuka
7 maanden geleden
Kun je het openen in Paint?
SimonV
7 maanden geleden
Hier staan wat tips:
https://repairit.wondershare.com/photo-recovery/repair-png-file-online.html Lukt het met Irfanview ook niet?
https://www.fosshub.com/IrfanView.html
VraagAntwoord66
7 maanden geleden
Png-a? Waarom -a?
poppetje54321
7 maanden geleden
hoewel het bestand .png is zegt het icoontje, als ik er op klik, dat dit is geen png bestand. Heel vreemd. De programma's reparit en irfanview zijn tools voor windows. Ik werk met Linux.
MrCor
5 maanden geleden
Alhoewel een extensie wat kan zeggen over het soort bestand, betekent het nog niet dat het dat ook werkelijk is (het is gewoon de naam van een bestand). Dat ligt aan de inhoud. Pas op: hackers gebruiken dit soort afwijkingen wel eens om je op een dwaalspoor te brengen. Wanneer je "verbergen bekende extensies" in Windows aan hebt staan, dan zou het kunnen dat je denkt dat je op een .png klikt terwijl het in feite een .png.exe en dus een programma is wat waarschijnlijk voor ellende gaat zorgen. Niks verbergen bekende extensies dus.

Geef als eerste antwoord