Kan je een abonnement programmeren op een html webpagina?

Ik heb een webpagina geprogrammeerd in HTML code in Visual Studio Code. Nu wil ik dat deze webpagina alleen voor de webpaginabezoekers toegankelijk is die een abonnement hebben afgesloten. Is dit mogelijk om op de webpagina toe te voegen? Alvast bedankt.

7 maanden geleden
in: Software
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Hoe leg je vast dat iemand een abonnement heeft?
Met alleen html (en javascript) ga je het niet makkelijk redden.
VraagAntwoord66
7 maanden geleden
Dan moet je een loginpagina ervoor zetten. Of evt IP whitelisting
ddd
7 maanden geleden
Tot nu toe is mijn idee om deze gegevens (vastleggen) naar mijn lokale opslag gaan en dat de webpagina bezoeker een abonnement aan maakt met 2 gegevens een gebruikersnaam en een wachtwoord. En dat deze worden opgeslagen in mijn lokale opslag en als de bezoeker weer inlogt dat de lokale opslag de inlog gegevens dan herkent. Is dit mogelijk?
ddd
7 maanden geleden
En hoe bedoel je precies met een login pagina? Zelf gecodeerd dan of ergens anders vandaan? Ik weet niet of je bij Word pres ook zelf gecodeerde websites kan toevoegen achter een betaalmuur.
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
WordPress is niet bedoeld om websites toe te voegen. Met WordPress kun je een website maken. WordPress heeft heel veel plugins, waarbij vast ook een login systeem.
Je hebt het over lokale opslag.
Ik begrijp nog steeds niet wat die locatie is. Je harde schijf? In een ander topic gaf je aan niet met een database te werken. Voor WordPress is volgens mij een database nodig. Voor een praktisch inlogsysteem is een database ook het meest geschikt.
ddd
7 maanden geleden
Wat misschien ook een optie is de gebruiker kiest een gebruikersnaam en een wachtwoord vervolgens worden deze opgeslagen in mijn lokale opslag. Maar voordat de gebruiker deze gebruikersnaam en wachtwoord kan invullen om in te loggen (loginpagina) moet de gebruiker eerst een abonnement hebben afgesloten. Anders kan de gebruiker niet bij de loginpagina.
ddd
7 maanden geleden
De lokale opslag is een harde schijf ja
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Abonnement afsluiten; hoe regel je dat? Er zal een betaling moeten plaatsvinden. Heb je daar al code voor?
Waar werk je nu mee? WordPress? Codeer je zelf (stond in andere vraag)?
Kies voor een database. Dat maakt het zoveel makkelijker. En waarschijnlijk zijn er online al kant en klare oplossingen ipv zelf code schrijven. Zeker als je WordPress gebruikt, zullen er plugins zijn.
ddd
7 maanden geleden
Ik heb tot nu toe Visual Studio Code, GitHub en kladblok.
Toen ik het aan Bard van Google vroeg om hier code voor te maken voor een betaling kwam dit eruit.
ddd
7 maanden geleden
Oké, hier is een voorbeeld van code voor een betaling met iDEAL: HTML
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Betaling</title>
</head>
<body>
<form action="https://www.example.com/betaling/" method="post">
<input type="hidden" name="amount" value="10.00">
<input type="hidden" name="description" value="Testbetaling">
<input type="submit" value="Betalen">
</form>
</body>
</html>
Wees voorzichtig met de code. Meer informatie
Deze code creëert een eenvoudig formulier met twee verborgen velden: "amount" en "description". Het veld "amount" bevat het bedrag van de betaling, in dit geval €10,00. Het veld "description" bevat een beschrijving van de betaling, in dit geval "Testbetaling". Wanneer een gebruiker op de knop "Betalen" klikt, wordt het formulier verzonden naar de URL die is gespecificeerd in het action-attribuut van het formulier. Deze URL verwijst naar een PHP-script dat de betaling verwerkt. Het PHP-script voor het verwerken van d
ddd
7 maanden geleden
Het PHP-script voor het verwerken van de betaling ziet er als volgt uit: PHP
<?php // Controleer of de gebruiker is ingelogd
if (!isset($_SESSION['user'])) {
header("Location: login.php");
exit();
} // Haal de gegevens uit het formulier
$amount = $_POST['amount'];
$description = $_POST['description']; // Maak een verbinding met de bank
$gateway = new \IdealCheckout\Gateway(); // Voer de betaling uit
$response = $gateway->charge($amount, $description); // Controleer het resultaat van de betaling
if ($response->isSuccessful()) {
// Betaling is gelukt
echo "De betaling is gelukt!";
} else {
// Betaling is mislukt
echo "De betaling is mislukt: " . $response->getMessage();
} ?>
Wees voorzichtig met de code. Meer informatie
Dit script controleert eerst of de gebruiker is ingelogd. Als de gebruiker niet is ingelogd, wordt de gebruiker doorgestuurd naar de login-pagina. Vervolgens haalt het script de gegevens uit het formulier. Het bedrag van de betaling wordt opgehaald uit
ddd
7 maanden geleden
Het bedrag van de betaling wordt opgehaald uit het veld "amount" en de beschrijving van de betaling wordt opgehaald uit het veld "description". Daarna maakt het script een verbinding met de bank. In dit geval wordt de IdealCheckout-gateway gebruikt. Vervolgens wordt de betaling uitgevoerd. De gateway retourneert een object met de resultaten van de betaling. Ten slotte controleert het script het resultaat van de betaling. Als de betaling is gelukt, wordt een melding weergegeven dat de betaling is gelukt. Als de betaling is mislukt, wordt een melding weergegeven met de reden van het mislukken. Dit is slechts een eenvoudig voorbeeld. Je kunt de code aanpassen om aan je specifieke behoeften te voldoen.
TurfGraver
7 maanden geleden
Er is (veel) meer code nodig dat dit om dat te laten werken.
Maak gewoon een website met WordPress. Wijst zich (bijna) vanzelf.
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
"Toen ik het aan Bard van Google vroeg om hier code voor te maken voor een betaling kwam dit eruit."
En dat lijkt me niet zo'n geschikte bron. Er is (veel) meer voor nodig om een veilige website te maken, zeker als er persoonsgegevens in het spel zijn. Het veld met amount mag dan volgens Bard en jou verborgen zijn, iedereen kan het in de broncode opvragen. En daar aanpassen als je een beetje handig bent. En dan wordt het bedrag aangepast naar 0.01, zonder dat je dat ergens checkt. Uit eerdere code heb ik nog niet gezien/begrepen dat je met $_SESSIONS werkt. Daar zul je dus ook nog naar moeten kijken / je in moeten verdiepen. Als je met persoonsgegevens gaat werken, houd rekening met de AVG.
ddd
7 maanden geleden
ik wil dat gebruikers van mijn webpagina teksten/artikelen (door de gebruikers zelf geschreven) te koop kunnen aanbieden voor geld ik wil dat dit op mijn webpagina gebeurt. Kan dit op Word press? Bijvoorbeeld doormiddel van een plug-in? Eigenlijk moet het een beetje hetzelfde worden als Marktplaats alleen dan niet voor spullen maar voor teksten/artikelen. Ik wil dat het artikel ook automatisch uit de lijst met aan te kopen producten/artikelen verdwijnt wanneer deze is gekocht. Is dit mogelijk ook bijvoorbeeld door middel van een Word press plug-in?
ddd
7 maanden geleden
Kan je webpagina's in Word Press programmeren? Want van wat ik wil maken is niet allemaal mogelijk met plug-ins in Word Press maar wel in programmeren. En andersom ook. Dus kan je een complete webpagina in Word Press.org programmeren?
ddd
7 maanden geleden
Dus mijn vraag in het kort/duidelijker is: Kan je een complete
Wordpress.org webpagina programmeren in programmeertaal? En kan je een webshop in Wordpress.org maken waarbij ook de gebruikers/abonnees van mijn website producten/artikelen kunnen verkopen. En dat dit product uit de webshop verdwijnt wanneer deze is aangekocht. Is dit mogelijk bijvoorbeeld met plug-ins? Alvast bedankt.
ddd
7 maanden geleden
kan dit in wordpress.org met bijvoorbeeld plug-ins?

Antwoorden (1)

Met alleen HTML is dit niet mogelijk, dit is alleen een opmaaktaal voor je website.
Je hebt minstens een backend nodig (gedeelte van je programma die op een server draait) die draait op bijvoorbeeld C# of PHP. Daarnaast zal je waarschijnlijk een database nodig hebben, waarmee je communiceert met SQL.
In je backend bouw je de logica in om gebruikers in te loggen en bij te houden welke gebruikers een abonnement hebben afgesloten.
Jaspro101
7 maanden geleden