Hoe kan ik emailadressen uit e-mail importeren naar Excel?

Ik zou graag de e-mailadressen uit een e-mail ('Aan...) omzetten naar een Excel bestand maar raak er niet aan uit. Kan iemand helpen? Bedankt.

9 maanden geleden
in: Software
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Dat kan in principe gewoon met CTRL-C/CTRL-V.
Tegen welk probleem loop je aan ?
Interwestalarm
9 maanden geleden
Ja maar dan staan alle namen in 1 veld. ik had ze graag elk in 1 veld zodat er kan gesorteerd worden.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk komen alle e-mailadressen, als je ze kopieert naar excel in één cel terecht, waar ze gescheiden worden door een puntkomma (;)
Als dat gebeurt, moet je daarna (na elkaar) twee dingen doen:

1. Tekst naar kolommen;
Deze optie vind je in het lint onder het kopje GEGEVENS, ongeveer in het midden van het lint.
Ga in de cel staan, waar alles in staat, kies vervolgens:
Tekst naar kolommen
Optie GESCHEIDEN (daarna knop "Volgende")
Scheidingsteken PUNTKOMMA (daarna knop "Volgende" en "Voltooien")

Nu staan alle email-adressen op één regel naast elkaar, in verschillende kolommen. Maar waarschijnlijk wil je ze netjes onder elkaar.
2. Daarvoor ga je ze transponeren.
Selecteer de email-adressen, zoals je doet als je gaat kopiëren;
Ga naar een lege regel onder de regel met adressen;
Kies hier voor "Plakken Speciaal" en dan de optie "Transponeren"
(rechtsonder in het menu met de opties voor Plakken speciaal).

Nu zullen alle email-adressen netjes onder elkaar moeten staan.
9 maanden geleden