Hoe kan je in Excel de betekenis van opdrachten in het lint zichtbaar krijgen?

Voorheen was het zo dat, als je met de muisaanwijzer op een icoontje van een opdracht in het lint ging staan, de functie (zoals opslaan, sorteren of draaitabel) via een pop-up werd aangegeven. Van de ene dag op de andere verschijnen die pop-ups niet meer. Zowel in Word als Excel. Hoe kan ik dat herstellen?

Picture for question
8 maanden geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Daarvoor volg je de volgende stappen/de volgende weg naar de juiste instelling:
1. Ga helemaal links in het lint naar "Bestand";
2. Kies vervolgens helemaal onderaan (linkerkant van je scherm) voor "Opties";
3. Kies vervolgens (linkerkant van je scherm voor "Toegankelijkheid";
4. In het (grote) rechterdeel van het scherm onder het kopje "Weergave opties voor toepassing" kies je in het pull down-menu voor "Beschrijving van functies en scherminfo weergeven".

Dit werkt zowel in Excel als in Word. Je zult het waarschijnlijk wel in beide applicaties apart moeten instellen.
8 maanden geleden
Knillesknyn
8 maanden geleden
Bedankt AnnBoo8146! Het werkt weer als vanouds.