Hoe krijg ik mijn laptop werkend zoals het hoort?

Vorig jaar werd Windows 11 automatisch op mijn toen vrij nieuwe laptop geïnstalleerd. Gevolg printer werkte niet meer, disk drive werkte niet meer, geluid had ik niet meer. Bij een pc bedrijf moest hij volledig geformatteerd worden en Windows 10 er opnieuw opgezet worden om het weer werkend te krijgen. Gisteren werd tegen mijn wil weer automatisch Windows 11 geïnstalleerd, met het zelfde dramatische gevolg. Toen kostte mij dat € 130,- en een hoop ellende. Weet iemand een andere goedkopere oplossing?

een jaar geleden
in: Software
2.1K

Antwoorden (1)

Heb je minder dan 10 dagen geleden Windows 11 geïnstalleerd, dan ga je via de Windows instellingen gemakkelijk terug naar Windows 10.
1. Ga naar de instellingen van je pc. Klik links in de balk op ‘Systeem’ en klik daarna op 'Systeemherstel'.
2. In het scherm van de herstelopties vind je de optie 'Downgrade'. Klik op de ‘Downgrade’ knop om van Windows 11 naar Windows 10 te downgraden.
3. Selecteer een reden waarom je wil downgraden naar Windows en klik op 'Volgende'.
4. Klik daarna op ‘Controleren op updates’ wanneer je nog problemen ervaart. Zo niet, dan klik je op ‘Nee, bedankt’.
5. Vervolgens klik je 2 keer op ‘Volgende’ en tot slot op ‘Downgraden naar Windows 10’.
Toegevoegd op 21 maart 2023 08:03: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden