Wat is goede software om games mee te maken?

Liefst gratis voorbeelden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Gamemaker is inderdaad een goeie optie. Mocht je het wat hoger op zoeken... In de gratis 3D software Blender zit een scriptengine. Waarschuwing: mocht je geen ervaring hebben, gebruik dan Gamemaker. Blender is nogal ingewikkeld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Game Maker, en ook nog in het Nederlands!
Maar verwacht geen wonderen, maar gewoon platform spellen.

Wil je meer, dan gebruik je geen programma meer maar ga je echt codes schrijven, animaties tekenen eigenlijk gewoon zoals de grote bedrijven dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar gebruiken ze ook programma's voor... Of dacht je dat ze alle codes, models, etc. uit het niets halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Game-Maker is een beetje voor de amateur programmeur, vaak zijn de codes al voorgeprogrammeerd enkel wat je nog moet doen is keuzes maken uit een paar dingen. Wil je wat verder kun je achtergrond en poppetje en allemaal nog kiezen.
Inderdaad gamemaker, en als je pro wil, ga dan naar:
http://www.megaupload.com/?d=G7KZ3TEZ

Toegevoegd na 6 minuten:
En hier kan je de tutorials downloaden:
http://www.yoyogames.com/make/tutorials