Hoe kan ik o.a. het lint van office verkleinen?

Ik gebruik een tweede beeldscherm van Philips Philips 243S7EHMB/00. Mijn beeldscherm instellingen zijn (1920x1080) en schaal is 100% (aanbevolen). Sinds kort is het lint in office belachelijk groot. De algemene instellingen van windows zijn redelijk mag van mij wat kleiner maar ik kan de schaal niet verder verkleinen. Hieronder is een foto toegevoegd van Excel. Van de 30 cm hoogte hou ik ongeveer nog 18cm over als werkblad. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan normaliseren.

Picture for question
een jaar geleden
in: Software
SimonV
een jaar geleden
Misschien heb je aanraakmodus ingeschakeld. Als dat het geval is, tik je op het Aanraak-/muismodus op de werkbalk Snelle toegang en tik je op Muis om te zien of er een verschil is. Instellingen in register [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics veranderen zou kunnen helpen (kreeg 55 duimpjes):
https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/office-ribbon-too-big-not-a-display-resolution/10acbeb4-e3e8-4f0b-bf49-828a4d0e6a2a
MMMMM
een jaar geleden
Hallo SimonV, Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook nog even dubbel gecheckt maar deze functie staat uit.
Cryofiel
een jaar geleden
Als het je tweede scherm is, kun je overwegen het vertikaal te zetten. Dus niet 1920x1080, maar 1080x1920.

Vooral voor Word is dat enorm handig: de meeste A4-tjes staan vertikaal, en je krijgt dan mooi een A4-tje in z'n geheel op het scherm.

Het Lint blijft absoluut gezien (in pixels gemeten) even groot, maar procentueel gezien wordt het een stuk kleiner.
MMMMM
een jaar geleden
Hallo Cryofiel, Mocht het helemaal niet lukken dan ga ik dat uitproberen. Dank daarvoor :)

Antwoorden (1)

Rechts op het lint staat een pijltje en geeft de onderstaande opties. Wanneer je de tweede kiest, komt het lint alleen tevoorschijn wanneer je op een van de tabs klikt.
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden